f_Cannon Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Har nettopp fått lagt inn en HD , har nå 2. Og bare 1 CD-spiller. Hvordan skal kablene og pinnene være plugget. Hva skal være slave og hva skal være master. Sikkert dumme spørsmål, men trenger hjelp ! Endret 13. mars 2004 av f_Cannon Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Det som er lurt er å ha hd som master på hver sin ide kabel. IDE 1: HD 1(master) og CD-rom (slave) IDE 2: HD 2(master) Når det gjelder floppy, så er det utrolig lett gjort å montere floppykabelen opp ned. Sjekk om lyset til floppyen lyser hele tiden. Da har du montert den opp ned. Snu på kabelen og problemet skal være fikset. Endret 13. mars 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Funker ikke dette der, hvertfall ikke her. Har 2 Ide kabler og 1 Floppy Kabel 1 CD-Stasjon 1 Floppy Stasjon 2 HD Stasjoner Hvordan skal jeg koble dette så det fungerer ! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Hva mener du med at det ikke fungerer? Mener du at floppyen ikke fungerer fortsatt eller at nå er alt borte? Det er ikke akkurat atomspalting vi snakker om. Det skal nesten ikke gå ann å gjøre feil. Hvis det er det at det stopper opp i bios når den leter etter IDE enheter så har du satt to enheter som samme (altså to enheter som slave eller master) Endret 13. mars 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hvor mange enheter kan du koble på din IDE kabel - en eller to? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Har du en ATA-66/100/133 kabel (80-ledere) kan du bare sette CDROM og HD'er til CS (Cable Select) så ordner kabelen resten. Floppyen KAN settes feil vei, og på noen jallafloppyer så kan den faktisk BARE settes feil vei. (Jeg har en slik en å måtte knekke vekk en liten bit på kretskortet for å få kabelen inn riktig vei.) Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Finner ingen nå når den leter IDE enheter! Jeg har jo bare fått en hardisk jeg har bestilt, og nå som jeg har fått pluggan inn går jo alt i dass! Kommer til å sitte oppe hele natta jeg nå for å finne ut en plugging som virker som den skal. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 husk at master er ytterste kontakten på kabelen, mens slave er den i midten Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Har fått det til, maskina finner det jeg har plugga inn. Men FY FANDEN å tregt det går! Noe jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 I BIOS - UDMA mode, ikke PIO Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det som er lurt er å ha hd som master på hver sin ide kabel.IDE 1: HD 1(master) og CD-rom (slave) IDE 2: HD 2(master) Noen grunn til at dette er lurt? Selv pleier jeg normalt å ha harddiskene på samme kabel og cd-rommer på samme kabel. Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Bruker det nå slik: IDE 1: HD 1(master) og CD-rom (slave) IDE 2: HD 2(master) Det går det, takk for hjelpa Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Det som er lurt er å ha hd som master på hver sin ide kabel.IDE 1: HD 1(master) og CD-rom (slave) IDE 2: HD 2(master) Noen grunn til at dette er lurt? Selv pleier jeg normalt å ha harddiskene på samme kabel og cd-rommer på samme kabel. Vel, jeg _vet_ med sikkerhet at det har noe for seg at når du skal brenne noe fra en cd til en annen så har det noe for seg å ha de på to forskjellige ide-kabler. Var noe med at informasjonsstrømmen hopet seg opp om man hadde de på samme. Har alltid vært under inntrykket av at dette gjelder kopiering mellom harddisker også. Om det er sant vet jeg ikke, siden jeg aldri har kjørt på noen annen måte, og sammenlignet. Uansett så skader det ikke Flott f_cannon at du har fått alt til å fungere. Endret 13. mars 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå