AndersK_ Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) LINK (ja, jeg veit at logoen suger.. noen som kan hjelpe meg med en..? men tilbake til spm) Ser på sider som ompatut sin, her, at siden blir lengre avhengi av hvor mye tekst det er.. Jeg lurer på, åssen får jeg til det med siden min? Vil ikke ha scrollbars osv.. Anders! Endret 13. mars 2004 av purken Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Skjønte egentlig ikke problemet jeg da... Skriver du mye så blir jo tabellen høyere, og dermed blir jo siden høyere. Hva skjer på din side om teksten blir lengre? EndeligFerie.com blir jo også lengre jo mer du skriver... Lenke til kommentar
lugah Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Hvis du slicer opp siden i 3! ------------ Header ------------ Main ------------ Footer Og setter bildene på siden som bg så vil side automatisk justeres etter innholdet. Det finnes andre måter og gjøre det på og! Skjønte egentlig ikke problemet jeg da... Skriver du mye så blir jo tabellen høyere, og dermed blir jo siden høyere. Hva skjer på din side om teksten blir lengre? EndeligFerie.com blir jo også lengre jo mer du skriver... Ja men bildene strekker seg jo ikke etter innholdet så lenge bildet ikke er som bakgrunn! Endret 13. mars 2004 av lugah Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hvis du slicer opp siden i 3! ------------ Header ------------ Main ------------ Footer Og setter bildene på siden som bg så vil side automatisk justeres etter innholdet. Det finnes andre måter og gjøre det på og! AH... trodde han allerede hadde gjort det jeg da Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Akkurat, bildene blir bare fucka.. Derfor må det være en slags måte og duplikere bildene, så etter hvert som teksten i main frame blir lengre, kopieres det flere bilder nedover i menyene.. Skjønner nå? Sånn at menyvalgene blir lagt øverst, og det bare blir "tomt" med tekst, og bare bakgrunn nedover på resten.. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 du slicer ut en bg som repeteres nedover. dette kan enten gjøres ved css (som er lettest om du vet hva du gjør, eller du kan sette opp tabeller. 3 stk en på høyresiden hvor et kantlinjen gjentas som bakgrunn nedover, et på venstresiden hvor kantlinjen gjentas som bg nedover. i midten setter du en farge som bg, eller bilde om du vil. om du ikke ok poenget er det bare å si ifra Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har et bilde i bakgrunnen på en layer. Bildet repeteres automatisk nedover. Men jeg oppdaget plutselig at det er et 1 pixel's mellomrom mellom bildene.. hvordan fjerner jeg det? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har et bilde i bakgrunnen på en layer. Bildet repeteres automatisk nedover. Men jeg oppdaget plutselig at det er et 1 pixel's mellomrom mellom bildene.. hvordan fjerner jeg det? Du åpner Photoshop, MSPaint, Gimp eller hva du nå bruker, og ordner bildet. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har et bilde i bakgrunnen på en layer. Bildet repeteres automatisk nedover. Men jeg oppdaget plutselig at det er et 1 pixel's mellomrom mellom bildene.. hvordan fjerner jeg det? Du åpner Photoshop, MSPaint, Gimp eller hva du nå bruker, og ordner bildet. evt. sette bilde padding og margin til 0px? Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 hva er evt koden for dette? tror jeg trenger litt hjelp.. må lage en ny TD, under menyen, som jeg plasserer bakgrunnen som skal gjentas.. men hver gang jeg prøver og lage en TD under så går'e rett vest.. noen som kunne tenkt seg og hjelpe meg? bør vel ikke ta så lang tid for dere html eksperter.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Om du bygger sida med tabeller burde det iallefall ikkje vere et problem, då dei strekker seg med innholdet automatisk. Prøv å sette inn et par linjer tekst til du, and you'll see Om du vil at bakgrunnen skal fortsette nedover kan du lage en klasse/id for td'en som innholdet er i, og bruke litt CSS #din_id { background-image: url('url/til/bg.gif'); background-repeat: repeat-y; } Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har et bilde i bakgrunnen på en layer. Bildet repeteres automatisk nedover. Men jeg oppdaget plutselig at det er et 1 pixel's mellomrom mellom bildene.. hvordan fjerner jeg det? Du åpner Photoshop, MSPaint, Gimp eller hva du nå bruker, og ordner bildet. evt. sette bilde padding og margin til 0px? Mener du at bakgrunnsbildet som gjentar seg lager et mellomrom på én pixel, eller er det forskjellige bilder det er snakk om? Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Hallo.. RESULTAT FFS Som du kanskje ser så er den ene siden uten meny, uten bakgrunn, eller lettere sagt, det ligger et bilde øverst i TD'en som er 2px høyt.. Det repeteres jo ikke nedover! Åssen fikser jeg det? Uansett hvor lang teksten er repeteres bare bg'en i tekstfeltet ikke i menyen.. (for og ikke snakke om menyen.. men det tar vi senere..) Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Mener du at bakgrunnsbildet som gjentar seg lager et mellomrom på én pixel, eller er det forskjellige bilder det er snakk om? kan jo være mulig at bildene lager mellomrommet, om det ikke er et hvitt område på selve bildet.. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 eksempel på hvordan du får et bakgrunnsbilde til å repeteres nedover og utvide seg etter hvor mye tekst det er der. med css--> http://predicted.net/test/hw/purken/ plain html --> http://predicted.net/test/hw/purken/bg.php håper det kan være til hjelp.. liker btw ikke tonen trådstarter har til tider. Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 hva mener du med det? men uansett, du kan vel se at den greia til venstre ved siden av tekstfeltet ikke repeteres nedover etter hvor stor tekstfelt td'n er? se igjen.. er ute etter koden for og få denne til og bli repetert nedover.. Mvh, Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå