Gå til innhold

Hovedkort

Mypro

Anbefalte innlegg

En stund siden jeg har kjøpt nytt og tenkte noen her kunn gi en anbefaling på hva som er brukbart.

Kortet må være socket A og støtte xp2000

Være for DDR ram

Bør ha onboard lyd og lan.

Maskinen skal brukes til allt mulig, ikke noe utpreget gaming pc eller server pc.

Mypro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-23 19:18, alaruz skrev:

Hvorfor OnBoard Lyd + LAN ?

Vet ikke på LAN delen men integrert lyd er aldri så bra som et vanlig lydkort,.. Og da sikter jeg ikke mot Audigy Opplegg heller,..

Har et Soyo Dragon Plus! med integrert lyd og LAN og det funker aldeles utmerket. Når det gjelder lyden er det fult på høyde med, om ikke bedre, soundblaster live player som jeg brukte tidligere. LAN tilkoblingen går på 10/100 og du vil ikke merke forskjell på dette kortet og f.eks et 3COM nettverkskort, XP har forøvrig innebygget støtte til dette kortet.

Lenke til kommentar

A-BIT er jo heller ikke å forakte. KG7 eller KR7A f. eks.

Disse kortene har VELDIG MANGE flere overklokkingsmuligheter enn andre kort har.

ABIT anbefales hvis du har peiling. Men sørg for å bestille bra RAM (DDR-2700) og skikkelige komponenter som tåler en støyt.

Jeg har KG7 selv men har liten peiling på klokkingen til dette kortet dessverre. Kortet har midlertid blitt kåret til det beste innen overklokking... Noe som vil si at det er raskt og meget stabilt. Har ingen problemer med dette hovedkortet.

Jeg ville valgt KR7A.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Elitegroup K7S5A? Hold deg for guds skyld unna dette hovedkortet, bare problemer med det :sad: Må vel enten være det mest populære hovedkortet Elitegroup har laget, eller det verste. Bare sjekk ut knowlegde databasen til produsenten. Desidert flest innlegg, over 2000 av dem.

En venn av meg hadde det hovedkortet på en helt ny maskin, fikk ikke installert Windows XP på den maskina i det hele tatt, etter diverse biosoppdateringer og utallige forsøk. Enda på visa var at vi fikk byttet det hovedkortet til et annet, nemligen Epox 8KHA+. Windows XP gikk rett inn på første forsøk.

Men hva med Nvidia´s nye brikkesett nForce415D? F.eks. Asus A7N266-C. Gode tester jevnt over, nesten på høyde med VIA´s nye KT333 brikkesett :smile: Men uten de siste finesser, men hvem trenger vel USB2.0, ATA133, DDR333 osv?

Lenke til kommentar

Takk for responsen folkens!!

Innebygd lyd skal brukes fordi det kun brukes headsett på maskina. Ikke mye vits å kjøpe eget lydkort kun til det.

Onboard LAN er faktisk fordi jeg har med mye prøving funnet ut at de billigste kortene fungerer veldig bra, selv i servere.

De billigste kortene fra D-link og SMC fungerer helt utmerket og FEILFRITT :smile:

3com liker jeg svært dårlig pga mye feil med dem.

Mypro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...