Gå til innhold

Forskjellige smaker på Coca Cola


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå tipper jeg at jeg blir sitert opptil flere ganger:

 

Jeg liker brus best lunken. All brus er best lunken, etter min mening! :dontgetit:

Jeg skal være først i allefall... freak heh :p

Ja, tro det eller ei. Jeg har et eget skap i familien. Her er det brus og Farris regelmessig - kun for mitt eget bruk. Der holder brusen seg god og lunken. NAM! :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Er det ikke slik at mer smaksstoffer blir frigitt når drikken er lunken enn iskald? Uansett, har ikke sammenliknet boks- og glasscola ordentlig, men glass er definitivt overlegen plast. Heh, fascinerende mye som kan gi forskjellig smak egentlig: vannet, blandingsforholdet, oppbevaring, temperatur...

 

Tysk Coca-Cola er ikke like god som den norske, IMO. Den har en litt mer bitter og sur smak enn den søte & gode norske. Det samme med Fantaen deres; den smaker rett og slett ikke godt! Altfor bitter - eller sur, om du vil.

Lenke til kommentar

Av egen erfaring så er det følgende som smaker best:

 

1-Glass cola fra utlandet (usa, thailand osv...)

2-Boks cola (samme som over)

3-plast cola (samme som over)

4-Glass cola

5-Boks cola

6-cola fra automat (norge)

7-plast cola

8-cola fra automat (utlandet spesielt i miami og usa generelt)

Lenke til kommentar

Jeg drikker veeldig mye cola, og har tenkt en del på hvilke lagringsformer jeg synes smaker best. Og selv om det kanskje er en litt kontroversiell påstand, vil jeg faktisk si at GOD plastcola fra 1.5l smaker best. Hvorfor? Vel...

 

Er helt enig med den utbredte og stort sett aksepterte påstanden om at plast forringer smaken. Derimot virker det som om folk ikke tar hensyn til forskjellene mellom forskjellige plastflasker. Ikke vet jeg hva som gjør at noen plastflasker er mindre påvirket enn andre, kanskje er det lagringstid fra tapping til konsum, kanskje er det oppbevaringstemperatur - who knows, poenget er iallefall at du ofte kan få veldig god brus fra plast. Men det er mer å ta hensyn til enn bare selve smaken. Kullsyrenivået blir veldig forskjellig mellom de forskjellige lagringsmediumene. Boks holder på kullsyren veldig bra (for bra), og glass blir veldig daff. Plast holder kullsyren veldig bra og, men det blir ikke sånn helt ekstremt slik som metall.

 

Så anyway, min colaranking;

 

1. God plast 1.5 (større flasker, mindre flateareal plast iforhold til volum brus) (Passe "kick" med kullsyre, og har fortsatt "glimt i øye" hva smak angår).

 

2. God plast 0.5 (som over)

 

3. Glass (HELT uberørt smak, men alt for lite tak i kullsyra, hvilket gir den en litt småkvalm søtelig bismak totalt sett)

 

4. Aluminium (Den mest "fargede" av alle når det gjelder smak, litt beisk og "usøt" metallisk smak - så mye kullsyre at du får heavy brusrap, og må vente litt mellom munnfullene)

 

5. Vond plast. (Kjedelig flat og fullstendig "uinspirert" smak. Kullsyre nivå ok, men dog)

 

 

Har ikke drukket så mye cola i andre land, men merka iallefall forskjell på norsk og svensk cola med det samme. Den svenske er mindre søt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...