Gå til innhold

Forskjellige smaker på Coca Cola


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Overrasker meg ikke når smaken blir noe annerledes hvis man suger på en plastflaske/boks samtidig som man drikker. Hell det i et rent glass - da smaker det godt. (og da snakker jeg skikkelig glass ikke noe plastkopp o .l.)

Husker TV2 for noen år siden hadde en test med Coca-coliker Davy Watne, og han kunne i alle fall skille glassflaske, 0,5l og 1,5l når han drakk fra glass (blindtest).

Lenke til kommentar

Noe av smaskforskjellene kan forklares med måtene de rengjør plastflasker, bokser og glassflasker. Plastflaskene blir rengjort med kjemikaler på x antall grader. Boksene blir smeltet, mens glassflaskene blir kokt(vet ikke om det brukes like mye kjemikaler ved denne type rengjøring).

Lenke til kommentar

Det er til og med forskjell på 0.5 l plastflaske og 1.5 l :wow:

Og det er best på glassflaske, så kommer boks og 1.5 l flaske sånn ca. jevnt ut.

Den colaen som bor på 0.5 l flaske smaker dynge. Kjøper aldri. Det går mest i 1.5 flaske. En for dagen faktisk.

Det er også forskjell på cola som kommer fra forskjellige bryggerier. Var ihvertfall det før. Jeg har ikke brydd meg med å tenke over det de siste årene. Dette kan komme av at de ikke har samme vann. Og at de ikke blander likt? Syns nemlig den som kom fra Ringnes hadde litt sterkere smak enn den som kom fra Hansa.

Jeg og Onkel blindtestet det en gang fra glassflasker. Når vi faktisk kom fram til at vi hadde rett, ringte vi til Coca-cola og spurte hvorfor. Da ble vi avfeid med at Cola smaker likt uansett hvilken emballasje og hvor i hverden du kjøpte den.

Forbanna Tullshit!

Lenke til kommentar
Jeg og Onkel blindtestet det en gang fra glassflasker. Når vi faktisk kom fram til at vi hadde rett, ringte vi til Coca-cola og spurte hvorfor. Da ble vi avfeid med at Cola smaker likt uansett hvilken emballasje og hvor i hverden du kjøpte den.

Forbanna Tullshit!

LOL! Det er i alle fall bare pjatt. Når de har en informasjonstelefon så hadde det jo vært greit om de ikke jugde.

 

Forøvrig enig at den Colaen vi har i Norge er blandt de sterkeste. Det gjør forøvrig ikke noe, jeg synes den er god jeg :thumbs:

Lenke til kommentar
Cola er best på glass ;)

:yes::yes::yes:

 

 

men, jeg har også vært med å testa på en bråkjekk type, ang forskjellig smak.

 

Vi fyllte pepsi, plastcola, bokscola, og glasscola på hvert sitt glass med nummer.

 

guess hva colaelskeren mente var best? :cool: (pepsi :p)

 

 

uansett. jeg drikker kun cola fra glass, dvs. enten glassflaske, eller fyllt over i glass.

synes at det smaker best sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...