aldrimerforum Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Når jeg kjøper meg cola, kjøper jeg for tiden kun Cola på boks. HAr erfart at boks-cola smaker myyyye bedre! Faktisk så er det slik at når jeg kjøper på flaske, er det ofte sånn at etter jeg har drikket halve flaska, så drikker jeg resten bare fordi jeg syns det er bokstavelig talt bortkastet å hive resten. Når jeg drikker bokscola, derimot, er hver dråpe en nytelse hele veien. Dette kan bare ikke være at jeg er hjernevasket av reklame eller noe slikt. Det MÅ være foskjellige oppskrifter på colaene! Og så ser jeg jo andre folk her skriver at colaen i USA smaker annerledes enn her. noe jeg selv også syns jeg erfarte da jeg var i USA. Hva tror dere? Lenke til kommentar
zed Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Tror du ikke oppbevaringen gir en annen konsistens? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Enig, bokscola er bedre. Men glasscola slår den kanskje. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Hehe vet en venn av meg testet dette på to andre venner av meg Han sa han hadde alle colatypene og de var jo helt med, fast bestemt på at glass var såååå mye bedre enn boks og boks var sååå mye bedre enn plast. Han hadde selvfølgelig bare 1,5l plastflaske og fylte oppi 3 glass med hver sitt nummer. Utrolig festlig når de begynner å forklare om smak, konsistens og hvor mye bedre den ene er enn den andre Men for alle del, du må jo mentalt føle deg vel med det du drikker Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Hehe vet en venn av meg testet dette på to andre venner av meg Han sa han hadde alle colatypene og de var jo helt med, fast bestemt på at glass var såååå mye bedre enn boks og boks var sååå mye bedre enn plast. Han hadde selvfølgelig bare 1,5l plastflaske og fylte oppi 3 glass med hver sitt nummer. Utrolig festlig når de begynner å forklare om smak, konsistens og hvor mye bedre den ene er enn den andre Men for alle del, du må jo mentalt føle deg vel med det du drikker hehehehe, det må prøves. På noen andre vel og merke Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Det er ikke forskjellige oppskrifter, men ut-resultatet på fabrikken blir kanskje ikke KLIN likt hver eneste gang. Det er mye kjemikalier som blandes, og bittesmå forandringer i verdiene fra blanding til blanding kan sikkert gi bittelitt annen smak. Også er det en marginal forskjell fra fabrikk til fabrikk, ikke alle blander de nøyaktig likt. Oppbevaringsmåten har også noe å si, plastflasker har små luftehull som slipper lufta inn, og forringer smaken. Boksene avgir kanskje bittelitt stoff til brusen inni? Cola er jo ganske etsende. Jobber på en fabrikk som lager calcium-tabletter, og der veier jeg inn pulveret manuellt. Kan være 0.1 ml forskjell fra en blanding til en annen. Vektene er ikke 100% nøyaktige, det kan være høyere luftfuktighet ute fra blanding til blanding, som gjør at blandetida blir lengre eller kortere med noen minutter. Masse faktorer. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg liker egentlig bedre Pepsi, men glassflaske Cola er veldig god. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Av en eller annen grunn liker jeg boks best Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg liker egentlig bedre Pepsi, men glassflaske Cola er veldig god. Glassflaske peppsi er det beste jeg har smakt Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) har ikke drukket så mye glas-cola i de siste åra.. synes altså at boksen er best jeg og.. Endret 13. mars 2004 av TorgeirS Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Det er forskjellige smaker på Colaen etter hvor du er i verden. Det sier til og med Coca Cola Company skjøl. Den er tilpasset hva folk rundt om kring syes er best. Det samme gjelder Fanta og andre brussorter som blir solgt over hele verden. (Det er lett å merke dette hvis du blandt annet smaker norsk og tysk fanta) Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg er iaffal jævlig sikker på at boksfanta smaker annerledes enn flaskefanta. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Det er forskjellige smaker på Colaen etter hvor du er i verden. Det sier til og med Coca Cola Company skjøl. Den er tilpasset hva folk rundt om kring syes er best. Det samme gjelder Fanta og andre brussorter som blir solgt over hele verden. (Det er lett å merke dette hvis du blandt annet smaker norsk og tysk fanta) Det har jeg merket. Når jeg er i sverige og kjøper brus, selger de tysk cola. Og den smaker mye bedre enn norsk cola. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Hehe vet en venn av meg testet dette på to andre venner av meg Han sa han hadde alle colatypene og de var jo helt med, fast bestemt på at glass var såååå mye bedre enn boks og boks var sååå mye bedre enn plast. Han hadde selvfølgelig bare 1,5l plastflaske og fylte oppi 3 glass med hver sitt nummer. Utrolig festlig når de begynner å forklare om smak, konsistens og hvor mye bedre den ene er enn den andre Men for alle del, du må jo mentalt føle deg vel med det du drikker LOL, Men virkelig morro blir det ikke før du fyller Pepsi i glassene, og testerene tror det er Coke... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Når jeg er i sverige og kjøper brus, selger de tysk cola. Og den smaker mye bedre enn norsk cola. husk at i sverige kjøper du sikkert bokscola. Her kjøper du sikkert på flaske. Test å kjøp en boks her Det er helt ekstremt! Som to forskjellige bruser Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Cola er best på glass Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Når jeg er i sverige og kjøper brus, selger de tysk cola. Og den smaker mye bedre enn norsk cola. husk at i sverige kjøper du sikkert bokscola. Her kjøper du sikkert på flaske. Test å kjøp en boks her Det er helt ekstremt! Som to forskjellige bruser Hehe, jeg drikker nesten bare boks i Norge Men du har rett, det er stor forskjell!! Endret 13. mars 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Er større forskjeller når man kommer til andre land. Har dukket litt Cola og Cola Light i England, og det er så utvannet og tamt, at man ikke en gang kommer i nærheten på MacDonnald's i Norge.... Cola er ikke Cola, det er bare å godta. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 men når man snakker om restauranter blir det egentlig en helt annen ting. De styrer utvanninga selv enkelt med en liten kran e.l. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Overrasker meg ikke når smaken blir noe annerledes hvis man suger på en plastflaske/boks samtidig som man drikker. Hell det i et rent glass - da smaker det godt. (og da snakker jeg skikkelig glass ikke noe plastkopp o .l.) Endret 13. mars 2004 av vehitman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå