Gå til innhold

Svart skjerm

Zer0z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde også at maskina startet opp, men skjermen slo seg ikke på. Systemet så ut til å gå, alle viftene surra og gikk osv. Lånte en brikke Twinmos pc2700 512MB RAM hos en kompis, og da starta maskina opp første gangen vi prøvde. Gikk inn i BIOS og gjorde forskjellige innstillinger, lagra og restarta. Og da skjedde det samme som skjedde med min RAM; systemet så ut til å gå, men skjermen slo seg ikke på, og maskinen gjennomførte ikke POST (Power On Self Test).

Vi re-satte BIOSen med jumperen, men det hjalp ikke. Det virker altså som systemet starta helt vilkårlig opp med Twinmos RAM'en.

Du bør sjekke ABIT hjemmesida for å se hvilken RAM dem har godkjent for hovedkortet, hvis du ikke har gjort det: abit hjemmeside

Vi prøvde også med to forskjellige skjermkort som begge funker fint på MSI- hovedkortet mitt, men ingen forskjell. Jeg er ganske sikker på det er en RAM- feil, du skulle hatt no Corsair-RAM for å testa med, det virker som om folk har færre problemer med det enn andre typer RAM på Nforce2- hovedkort. :roll:

Lenke til kommentar
Har du forsøkt noe så enkelt som å boote opp med et annet skjermkort?

Yess... hvis du leser nøye etter så har jeg sagt at vi har prøvd med flere skjermer, kabler og et annet skjermkort...

men Det var samme problemet på den andre marskinen han har... at skjemen ikke vil slå seg på :S

Lenke til kommentar
Jeg opplevde også at maskina startet opp, men skjermen slo seg ikke på. Systemet så ut til å gå, alle viftene surra og gikk osv. Lånte en brikke Twinmos pc2700 512MB RAM hos en kompis, og da starta maskina opp første gangen vi prøvde. Gikk inn i BIOS og gjorde forskjellige innstillinger, lagra og restarta. Og da skjedde det samme som skjedde med min RAM; systemet så ut til å gå, men skjermen slo seg ikke på, og maskinen gjennomførte ikke POST (Power On Self Test).

Vi re-satte BIOSen med jumperen, men det hjalp ikke. Det virker altså som systemet starta helt vilkårlig opp med Twinmos RAM'en.

Du bør sjekke ABIT hjemmesida for å se hvilken RAM dem har godkjent for hovedkortet, hvis du ikke har gjort det: abit hjemmeside

Vi prøvde også med to forskjellige skjermkort som begge funker fint på MSI- hovedkortet mitt, men ingen forskjell. Jeg er ganske sikker på det er en RAM- feil, du skulle hatt no Corsair-RAM for å testa med, det virker som om folk har færre problemer med det enn andre typer RAM på Nforce2- hovedkort. :roll:

syntes at det er rart at det skulle skje det der ..siden jeg har samma hovedkort og samma ram som han...

å marskina mi er stabil

Lenke til kommentar

Hmm, nei, jeg vet ikke jeg, men det virka som sagt helt vilkårlig at kortet mitt boota med Twinmos- RAM'en den ene gangen vi prøvde.

Er du helt sikker på at dere har sanne type RAM og hovedkort? Enkelte typer Twinos- RAM ser ut til å skulle funke, mens andre typer igjen ikke gjør det. Det trenger ikke være større forskjell f.eks enn at en brikke er 512 istedet for 256 for at de ikke skal funke. Har du prøvd med din RAM i hans maskin da?

Hvis det funker bør det ihvertfall tyde på inkompatibel RAM, hvis ikke, så er det kanskje hovedkortet? Det skal ikke være lett... :(

Lenke til kommentar

De to kortene du testa var det agp baserte kort? I såfall prøv med et pci basert skjermkort. Kan jo rett og slett være at agp porten er kaputt? hehe håper du ikke har nevnt dette tidligere i tråden også :D

Lenke til kommentar
De to kortene du testa var det agp baserte kort? I såfall prøv med et pci basert skjermkort. Kan jo rett og slett være at agp porten er kaputt? hehe håper du ikke har nevnt dette tidligere i tråden også :D

hmm agp porten kaputt.. hmmm rart for den er likens på den andre pc'en hannes å..

Lenke til kommentar

fikk akkurat samme problemet, har et sapphire 9500 pro.

Bestemte meg for at det var på tide å oppgradere fra catalyst 3.7. Etter uninstall og reboot fikk jeg den festlige beskjeden om at gfx kort ikke var tilkoblet PSU, hvilket det er.

Etter 3 hard booter gikk alt bra igjen, installerte c4.3 og fyrte opp ut2004 demoen som frøs. Booter og ender opp med null signal igjen.

Dette er en pc som har fungert i i flere måneder med dette skjermkortet, og flere år før det igjen.

....

Se der ja, la den hvile litt så funker greiene igjen, weeeiird.

Lenke til kommentar

har akkurat samme problemet nå selv og har hatt det før, forrige gang var det kjøleren som ikke var festet godt nok så sjekk dette, men jeg setter nå sammen en pc med et ASUS A7N8X kort og en 1800 cpu og Twinmos 3200 ram, Hovekortet og Cpuen er aldig brukt og kommer straight fra komplett og rammen kommer fra hovedpcen min, med forøvrig samme hk men annen cpu. Har prøv flere skrjermkort. Hva er galt? Har sjekket at kjøleren sitter ordentlig denne gangen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...