Gå til innhold

Svart skjerm

Zer0z

Anbefalte innlegg

Hei!

Skjermen min vil ikke slå seg på når marskina slår seg på...Lyset på skjermen lyser bare gult, normalt er grønt

Har prøvd å flasha bios, men det funker ikke

Kjøpte nytt skjermkort men det funka fortsatt ikke

har prøvd med 2 skjermer og flere kabler.. til å med et annet skjermkort

Har et Pcolor 9800SE 128mb skjermkort

abit nf7-s v.2.0 hovedkort..

HJELP :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem for en stund siden.

Maskin var på, det gule lyset, som lyser når maskin er av sto på.

Jeg prøvde å ringe PCutstyr, spurte om de visste hva som var galt.

Men det gjore de ikke da.

Etter en dag prøvde jeg å skru på maskin igjen.

Å vips bilde...

Satt på maskin da en stund, men så låste et program seg, å jeg måtte ta en reboot. Etterpå var skjermen bare svart.

Så fant jeg ut at neste gang maskin kom seg på så skulle jeg reinstallere windows,

å av en eller annen merkelig grunn funka dette.

En kompis hadde også samme problemet, men han sparka bare til maskin, så funka det igjen :p

Edit: hadde samme hovedkort, kan hende det er det det er noe galt med.

Endret av Ohord
Lenke til kommentar
Hvilken strømforskyning? Generell ustabilitet og at maskinen ikke vil slå seg på evt er ofte forårsaka av at strømforskyningen ikke leverer nok....

Trur ikke at den får for lite strøm.

For marskina starter opp, men skjermen vil ikke slå seg på... det som er problemet..

å strømforskyinga er en chieftec 360W..

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at dette har noe med strømforsyningen å gjøre.

Du får bilde på skjermen så du kommer inn i BIOS, ikke sant?

Da høres det isåfall ut som enten et skjermkortdriver-problem, eller at du har satt for høy oppløsning/refresh rate i driverinstillingene.

Brøv å trykke F8, rett etter at maskinen har gått igjennom POST, og velg deretter å starte i VGA-modus.

Hvis du da får bilde på skjermen etter å bootet Windows, gå inn og endre instillingene i skjermkortdriveren.....

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at dette har noe med strømforsyningen å gjøre.

Du får bilde på skjermen så du kommer inn i BIOS, ikke sant?

Da høres det isåfall ut som enten et skjermkortdriver-problem, eller at du har satt for høy oppløsning/refresh rate i driverinstillingene.

Brøv å trykke F8, rett etter at maskinen har gått igjennom POST, og velg deretter å starte i VGA-modus.

Hvis du da får bilde på skjermen etter å bootet Windows, gå inn og endre instillingene i skjermkortdriveren.....

Nei, det kommer ikke noe bildet i det heletatt...

Lenke til kommentar

Du har ikke integrert skjermkort? I tillegg til det andre altså, isåfall så ville du fått samme problem om du hadde satt skjerm-kabelen i feil port (i det integrerte.)

EDIT: Hvis ikke jeg husker feil så tror jeg faktisk at jeg har opplevd samme problem en gang jeg hadde satt ram'en i feil ram-slot.. altså satt den i slot 2/3 istedenfor slot 1

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Hvilken type RAM har du?

Nforce2- korta er ganske kranglete på RAM, har akkurat prøvd å gå fra et VIA K7T266- basert hovedkort til ASUS A7N8X-E Deluxe, skjedde akkurat samme greia som du opplevde, er 95% sikker på at det er RAM'en som gjorde at ikke mitt system POST'a ihvertfall.

I PC-byggern til komplett kan man kun kombinere Nforce2- kort med Corsair- RAM, for eksempel.

Lenke til kommentar

TWINMOS pc3200 med WB

men altså.. det hele dreier seg om pc'en til en kompis av meg...

og JEG har samme ram som han pluss samme hovedkort osv...

å marskina starter opp ,MEN skjermen slår seg ikke på... lyset på den skal vere grønt, men det lyset er gult...

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...