☀ ❄ Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har skrevet et lite program for å printe ut den binære representasjonen av en bokstav. Jeg orka ikke å snu rekkefølgen på bit'ene, så jeg endte opp med dette: ss << static_cast<bool>(c & static_cast<int>(std::pow(2, CHAR_BIT))); Jeg tror jeg kan skryte på meg å ha skrevet den styggeste linja med C++ noensinne. Teorien bak er å utføre bitwise AND mellom char c og den høyeste verdien mulig med det antallet bits; 1000 0000 & 0110 0001 Dette ville jeg gjøre for å slippe å snu c for å få dette: 0000 0001 & 1000 0110 Pent er det ikke, men det funker. Og jeg gidder strengt tatt ikke å bryte opp koden Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Ikke for å ødelegge moroa, men er det ikke enklere å printe binærrepresentasjonen med std::bitset? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Det tenkte jeg ikke på engang. Men jeg er ferdig, og siden jeg ikke har tenkt til å bruke koden til noe viktig orker jeg ikke å skrive den om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå