uranus Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har et forum ( www.ludri.no/html2 ) som jeg skulle gjerne hentet tre ting fra. 1. Siste 5 medlemmer 2. Tilfeldig bilde fra galleriet ( Det er galleri sammen med forum ) 3. Ekstern logg inn Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg har søkt på nettet i flere timer uten hell. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Tip of the day: Klikkbar link med riktig adresse Endret 13. mars 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 et hett tips til: spør her: http://phpnet.phpground.net/forum.php Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Har spurt der tusen ganger..... De svarer aldri.... Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Men jeg tror forumet er av typen phpbb hvis det er noe hjelp..... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Men jeg tror forumet er av typen phpbb hvis det er noe hjelp..... ja d afører du jo deg selv til neste logiske sted EDIT og siden dette er php så.... hva med PHP delen? EDIT2: ser du hvordan jeg bruker edit knappen? Endret 13. mars 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Hehe, tenkte ikke på det jeg Hehe........ Men det ser ikke ut som php koder da jeg redigerer filene med infoen i. Det er mange tpl filer Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 jepp.... men hva får du frem når du surfer rundt på forumet? tpl står for template, tror jeg.... det er en teknik, som kanskje kan samelignes med include? er ikke sikker... men alt er lagra i mysql databser og kombinert med php blir det henta ut.... så lærer deg litt og finn ut hvor det er lagra så skal det vel være lett å hente ut ville jeg tro men det er og bare å søke på php delen der har det vært oppe mange ganger Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har prøvd å lagre selve siden på pcen og så hente det som står der ( en form) men det gikk heller ikke... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har prøvd å lagre selve siden på pcen og så hente det som står der ( en form) men det gikk heller ikke... atte hva? alt av innholdet i forumet er lagret i en mysql db Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har prøvd å lagre selve siden på pcen og så hente det som står der ( en form) men det gikk heller ikke... Lenke til kommentar
lugah Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Har du prøvd og søkt i forumet til phpBB? søkt i google? Det er garantert at du finner et slikt script da! Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Tror han har blitt sur siden vi ikke legger det i hånda på han.... mener da jeg spør hva han mener han har gjort, poster han bare en identisk post på nytt heve seg over på php delen og leite ligger sikkert tusen php script mot phpBB der Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Prøv php forumet. Om jeg har forstått deg rett ønsker du bare å hente ut informasjon fra databasen og bruke det direkte på siden din. Nå har jeg ikke brukt phpBB men om det bruker mysql så er det bare å se litt gjennom mysql funksjonene i php(mysql_connect, mysql_select_db, mysql_query, mysql_fetch_assoc(mysql_fetch_array)). Og se gjennom databasen så du vet navn på tabeller. Lykke til. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 *Tar et tak og slenger den i retning PHP-forumet* Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Findus, takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå