SaberRider Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har en 250 GB Maxtor OneTouch USB/Firewire harddisk. Kjøpte den like før jul, og er veldig fornøyd. Men tidlig i dag så sluttet den på en måte å fungere, eller jeg får ikke adgang.. Den vises på "Min Datamaskin" men når jeg prøver å gå inn på den så får jeg beskjed om at den er utilgjengelig og at parameteren er feil. Hvis jeg høyreklikker å trykker "Utforsk" så får jeg opp denne feilmeldingen: "E:\ er ikke tilgjengelig. Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod." I og med at disken vises på Min Datamaskin så tviler jeg på at disken er dau. Så jeg lurer på om det er mulig å rette opp dette uten å formatere disken? På forhånd takk. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 gå inn i computer managment og se der... ser ut som at du må formatere disken.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Prova med något diagnosprogram eller typ 'GetDataBack for NTFS' (om det är det du har/hade på den). Anders Lenke til kommentar
SaberRider Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Prova med något diagnosprogram eller typ 'GetDataBack for NTFS' (om det är det du har/hade på den). Anders Høres ut som en fin idé. Bruker NTFS på den ja, men hvilket program bør jeg bruke? Har du noen tips? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Prova med något diagnosprogram eller typ 'GetDataBack for NTFS' (om det är det du har/hade på den). Anders Høres ut som en fin idé. Bruker NTFS på den ja, men hvilket program bør jeg bruke? Har du noen tips? Det har Meltbratt alt nevnt hvilke program du bør prøve. Jeg har også prøvd og det ga meg et stort !! jojo1717 Lenke til kommentar
SaberRider Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Aha, hehe. Trodde "GetDataBack for NTFS" bare var et uttrykk eller noe lignende.. men skal prøve det nå, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Envinyatar Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Eg har mye samme problem med min eksterne hdd. Eg har en Maxtor 120GB i et Sandberg kabinet. Etter en reboot, etter oppdatering av virusdefinisjoner i NIS2004, fikk eg opp feilmeldingen "E: er ikke tilgjengelig. Parametern er feil." Etterpå får eg bare opp feilmeldingen "E: er ikke tilgjengelig. Diskstrukuren er skadet og kan ikke leses." Men det er ikke noe galt med hdd'en i det hele tatt. Den fungerer fint på andre maskiner og har til&med vært inne på service får å bli sjekket. Chkdsk går også uten problemer. Eg kjører win2000 (sp4) på en Toshiba Satellite 1800-504 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå