Gå til innhold

Hybelkaniner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må skape overtrykk i kabinettet, det gjør du ved å presse inn mer luft gjennom viftene forran enn det som suges ut av viftene bak/psu. Da vil luft bli presset ut av "sprekker i kabinettet", isteden for å suges inn. Hvis du så plasserer støvfilter forran viftene som suger inn, vil all luft som går gjennom kabinettet ditt være filtrert :)

Lenke til kommentar
Hva skal jeg gjøre som ikke har noen vifter som suger luft inn, bare ut?

Har en dell, det er derfor.

A: Modd kabbinettet og sleng på en vifte + filter.

B: Åpne kabinettet regemessig og kjøp "luft på boks" for å blåse det rent, litt vansklig å komme til med støvsuger overalt...

Og til alle med støvproblemer; husk at støvet kommer fra et sted, deres rom! Støvsug og tørk støv oftere så vil dere redusere mengden! Husk at det blir kalt hybelkaniner for en grunn, hybeleiere = slappe ungkarer som ikke gidder å støvsuge og tørke støv ;)

Personlig så har jeg filter foran viftene og de blir fylt opp med støv på svært kort tid! I tillegg så finner jeg faktisk noen kaninbarn inne i kabinettet uansett!

Hilsen en som så vidt har tatt tak i en støvsuger etter at han flyttet ut, støvmengden har hatt en eksoplosjon artet vekst etter at jeg flyttet ut fra hjemme hos mor, merkelig nok...

Lenke til kommentar

Gjør som jeg gjorde, la naturen gå sin gang.

Etter en stund vil det være så mye støff på rommet ditt at det legger seg et teppe foran der hvor viftene suger lufta inn, dermed har du et "støv-filter" made by hybel kanins ;)

(det var riktignok kattene som var skyld i dette filteret, men jeg skylder på hybelkaninene heller jeg)

ESIT: Skrivefeil;)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Etter en stund vil det være så mye støff på rommet ditt at det kegger seg et teppe foran der hvor viftene suger lufta inn, dermed har du et "støv-filter" made by hybel kanins ;)

:laugh: Genialt! Men blir det noe særlig luft som klarer å strøme igjennom da? Mister du ikke mye av effekten egentlig?

Lenke til kommentar
Du må skape overtrykk i kabinettet, det gjør du ved å presse inn mer luft gjennom viftene forran enn det som suges ut av viftene bak/psu. Da vil luft bli presset ut av "sprekker i kabinettet", isteden for å suges inn. Hvis du så plasserer støvfilter forran viftene som suger inn, vil all luft som går gjennom kabinettet ditt være filtrert :)

snudde 3 vifter idag... så nå har jeg 4 inn og 2 ut.. inkl.PSU.. og tempen sank med 3 grader på cpu og.. så håpe dissa kanina hølder seg ute nå...

Endret av morty999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...