Gå til innhold

Trådløs mus til bærbar?


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Gikk til anskaffelse av en Tundra 1557 for noen uker siden, må si at det er en konge maskin (selv om jeg ikke har så mye å sammenlikne med, ettersom dette er min første laptop)

 

Nå vil jeg ha meg en ekstern mus. Trådløs hadde vært best, selvom en vanlig USB mus (med ledning) også kunne funket. Jeg har tilgode å oppleve at musledningen sitter fast over alt, som mange hevder.

 

Uansett så tror jeg at jeg vil gå for en trådløs, og har kikket litt på denne:

 

http://www.kensington.com/html/1766.html

 

Det jeg synes er genialt med denne er ikke bare at USB pluggen kan skjules inne i musa da den ikke er i bruk (flere andre produsenter har dette også), men at USB pluggen er vinklet slik at den sitter mest mulig inntil maskinen, og ikke står 4 cm RETT UT (lol), som raskt ville medført knekt plugg eller en ødelagt USB utgang for min del.

 

Jeg synes dog den blir litt dyr (i overkant av 500kr hos cshop).

Vet noen om en tilsvarende mus, med samme USB plugg til en bedre pris et annet sted?

Endret av thhoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har sett av bluetooth til nå har vært ganske dyrt. Det viktigste for meg er egentlig at USB pluggen ikke stikker 4 cm rett ut fra maskinen. (Og prisen da selvfølgelig. 400 synes jeg er nok, selvom det er mulig å strekke seg LITT lenger hvis jeg finner noe bra)

 

Post gjerne URL's til tips dere kommer med =)

Lenke til kommentar
Det jeg har sett av bluetooth til nå har vært ganske dyrt. Det viktigste for meg er egentlig at USB pluggen ikke stikker 4 cm rett ut fra maskinen. (Og prisen da selvfølgelig. 400 synes jeg er nok, selvom det er mulig å strekke seg LITT lenger hvis jeg finner noe bra)

 

Post gjerne URL's til tips dere kommer med =)

Har denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=7...92&l=3&lantall=

 

Må si meg meget fornøyd med denne, tross noen negative kommentarer her på forumet. Ang batteri så varer den ca 2-3 månder til vanlig bruk(ikke hver dag) Smart at usb pluggen gjemmes i musa når den ikke er i bruk..likens som den du tenkte kjøpe :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt den Labtec musa en stund sjøl, og man skal være ganske så uforsiktig hvis man skal klare å knekke den eller ødelegge noe annet... Kjenner flere andre som har den også, ingen som har klaget...

 

 

Har også testet den Logitech musa, den er ganske tøff og litt bedre kvalitetsmessig kanskje, men den er tyngre, koster mer og pluggen kan ikke skjules i musa...

 

Labtec er et bra kjøp spør du meg, enten den eller en liten mus med ledning (størrelsen teller mer enn å ha den råeste BT-musa mener jeg, hva skal man med MX900 til en bærbar?? Ok, kanskje hvis man har et bærbart spilldrog på rundt 4 kilo da...)

 

Hvis man har BT integerert er selvsagt en liten BT-mus tingen, men finnes noe slikt til en fornuftig pris enda da??

Lenke til kommentar

Hei

 

Personlig har jeg brukt både trådløs og tråd-mus :yes: og har en helt klar anbefaling...

Ikke kjøp trådløs mus til bærbar.

Hvis du må, så er det et must med fysisk av/på knapp.

For når du trasporterer pc'en og musa med deg rundt, skrur den seg på med knappeklikk, og dette skjer hele tiden. Dvs at batteriene er tomme når du skal bruke dem...

Så jeg ville, og jeg går, for en mus med ledning.

:yes:

Lenke til kommentar
Hei

 

Personlig har jeg brukt både trådløs og tråd-mus :yes: og har en helt klar anbefaling...

Ikke kjøp trådløs mus til bærbar.

Hvis du må, så er det et must med fysisk av/på knapp.

For når du trasporterer pc'en og musa med deg rundt, skrur den seg på med knappeklikk, og dette skjer hele tiden. Dvs at batteriene er tomme når du skal bruke dem...

Så jeg ville, og jeg går, for en mus med ledning.

:yes:

Oppladbare batteri, eller en mus med lader, f.eks MX900.

 

Har gått over til kun trådløst, både tastatur og mus. Bruker

da oppladdbare battri.

Det er jo så fint å slippe disse elendige ledningene.

 

Eneste med trådløs er at det er ganske dyrt for en brukende mus!

Lenke til kommentar

Noen som har noe kjennskap til den Bluetake-musa som akerman nevnte tidligere her? Virket jo ganske hendig. Slik jeg forsto det brukte den bluetoothen som er innebygd i maskinen, og ikke en ekstern sender som mange andre bluetooth muser har. Dessuten har den av/på knapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...