Gå til innhold

frigjøre minnet

andesam

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å åpne windows media player så kommer dt bare opp: "Can`t preforme operation, low memory".

Har 1 gb ram, og masse ledig så jeg syntes det var litt rart. Finnes det et program til å frigjøre (defragmentere) minnet?

(hadde et før, men jeg husker ikke hva det het)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan tyde på en windows feil .

Har du ntfs så kan user rights på pagefile være feil /korrupt.

Dette kan skje ved restoringer/bytte av accounts o.l .

Lag ny pagefile på annen partisjon .Restart .

Slett pagefila på C: (hvis den fremdeles er der)

Opprett pagefilen på C: igjen , reboot .

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noe minne problem i det hele tatt. Slike misvisende feilmeldinger er ikke uvanlig faktisk.

Kasnkje prøver media playeren å laste in en codec som kræsjer og den mistolker det som minnemangel. Prøv å installere andre type codec. Det kan være feil i selve media playeren også. Prøv å reinstallere den

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er noe minne problem i det hele tatt. Slike misvisende feilmeldinger er ikke uvanlig faktisk.

Kasnkje prøver media playeren å laste in en codec som kræsjer og den mistolker det som minnemangel. Prøv å installere andre type codec. Det kan være feil i selve media playeren også. Prøv å reinstallere den

Har prøvd å reinstallere det, har til og med reinstallert windows (ikke bare pga. windows media player), men det hjalp ikke.

Hadde noen problemer med windows (vil ikke kopiere filer bla.), også reinstallerte jeg (men har framdeles masse filer og programmer på den andre paritsjonen av harddisken), men dette hjalp ikke noe. Hva i alle dager kan dette komme av?

(er på lan nå, og har lasta masse, kan det være noe av dette som ødelegger?)

Edit: litt off topic

Edit 2: kan et virus (eller flere) være årsaken til et slikt problem?

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...