Gå til innhold

maskinen kommer ikke i gang!


Anbefalte innlegg

jeg har en Dell maskin som jeg ikke får startet.Når jeg trykker på startknappen går den i 4-5 sekunder,så stopper viften,så restarter den igjen..slik fortsetter den i det uendelige.Hva kan være galt?Får ikke opp noe på skjermen.Har sett bilde et par ganger.Men er ca 1 av 30 starter..

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten det samme problemet. I dag ble skjermen på min Whitebox CL50 plutselig sort og jeg skrudde maskinen av.

 

Da jeg noe senere skrudde den på igjen, startet viften i 3-4 sekunder før maskinen gikk entret noe som likner på hvilemodus. Deretter skjer det derimot ikke noe som helst.

 

Etter jeg skrur maskinen på, hender det overhodet ingenting med skjermen. Den er sort hele tiden. Jeg har forsøkt å koble til ekstern skjerm, men ingenting hender da heller.

 

Jeg har tatt ut harddisken, men nøyaktig det samme skjer da (den kommer aldri så langt at den sjekker harddisken). Jeg har gjort det samme med DVDRW'en. Jeg har startet maskinen med og uten batteri, og med og uten å være koblet til kontakten.

 

Når jeg tar ut all rammen, kommer et langt bip fra POST funksjonen, så jeg går i det minste ut fra at maskinen sjekker denne.

 

Bortsett fra dette vet jeg ikke hva som er galt, skjønt maskinen, som sagt, ser ut til å hoppe rett inn i et slags suspend-modus. Ellers er det jo merkelig at jeg ikke får noe opp på skjermen i det hele tatt, så kanskje er det Radeon 9000 mobile'n som er gått...

 

Jeg setter pris på alle forslag og all mulig hjelp!!

 

Takk,

Christoffer

Lenke til kommentar
jeg har en Dell maskin som jeg ikke får startet.Når jeg trykker på startknappen går den i 4-5 sekunder,så stopper viften,så restarter den igjen..slik fortsetter den i det uendelige.Hva kan være galt?Får ikke opp noe på skjermen.Har sett bilde et par ganger.Men er ca 1 av 30 starter..

 

Takk

Hos meg har jeg hatt en kontaktfeil på Dell-maskinen min, feil i jordingen. Har ikke fått fikset det ennå, men det hjalp å klemme på et punkt under maskinen. Dette var en eldre Inspiron 5000e.

 

Hos meg var det forøvrig _ingen_ reaksjon i skjerm, harddisk eller CD-rom. Bare viften som spant opp, og LEDs som lyste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...