Cursio Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har dette oppsettet: IDE 1: DVD-spiller, brenner IDE 2: HD 40gb, HD 120 gb Men nå trenger jeg mer HD plass, men det er ikke mer plass på kablene! Hvordan skal jeg få lagt til flere? CurSi0 Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Da må du kjøpe deg en ekstra IDE-kontroller f.eks dette: uten RAID eller dette: med RAID Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) ok... Må en dobbelporta ide kabel kjøpes i tillegg? EDIT: Leste litt nøyere gjennom spec Endret 13. mars 2004 av CurSi0 Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Jeg har denne Sunsway/ST Lab kontrolleren. Fungerer utmerket! Den har 2 IDE kanaler som gjør at du kan koble på 4 harddisker/dvdbrennere og den er en anelse billigere enn Highpointen. Dessuten får du med 1 IDE kabel Endret 13. mars 2004 av -NeoRag- Lenke til kommentar
hart Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har samme kontrolleren som Neorag. Fordelen er at den har egen bios og setupmeny.. Det rare er at i Windows så må du legge til driverstøtte, mens i Linux (fedora) så trenger du det ikke... har aldri hatt noe kluss med det kortet Du får med en 80-conduktor kabel (ATA-133), og du burde kun bruke denne typen kabel. Bestiller du noe sånt som dette kan du med fordel inkludere en kabel til i bestillingen din. Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 et tips.. kjøp SATA kontroller isteden for ATA/IDE, er litt mer fremtidsrettet.. Har selv Highpoint Rocket 1540 SATA - den har 4 sata-kontakter, og det følger med satakabler til alle 4 kontaktene. Fungerer glimrende hos meg, egen bios meny og alt man trenger. Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Bytt ut 40 Gb'n din med en som er større. Kjøp en 200. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Nei... Du skal kjøpe deg en ekstern hardisk USB/FireWire .... Den kan du gjømme eller legge i safen.... Husk tyveri, lynnedslag, brann etc. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Den kan du gjømme eller legge i safen Veldig at folk gidder å gjøre det hver eneste dag........... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hadde nok kjøpt meg en S-Ata kontroller, da disse ikke er spesiellt mye dyrere. Og diskene også er på en meket akseptabel pris. IDE fases nok ut med tiden til fordel for s-ata. Les mer om s-ata her. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Den kan du gjømme eller legge i safen Veldig at folk gidder å gjøre det hver eneste dag........... Det er ikke sikkert man behøver å bruke den hver dag... Når man har 160 GB fast er det vel heller et behov for langtidslagring for enkelte ting... Desuten er det fin måte å tranportere filer mellom to maskiner. Her er et forslag hentet etter Komplett sin prisliste Kr. 1.795,- eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE- aluminium,USB 2.0 På lager: 500+ Kr. 496,- Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM- Special Edition 8MB cache WD2000JB På lager: 100+ Kr. 1.299,- Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 De andre diskene mine er jo ikke s-ata, så er det noen vits å kjøpe s-ata kontroller da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå