Gå til innhold

WD 160 gb partisjonert - WinXP oppdaterer ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest gjennom forskjellige poster nå, men ikke funnet noe svar. Håper dere har bistand til å hjelpe meg...

 

Det har seg slik at jeg har en WD 160 GB IDE harddisk installert i pc'en min. Disken har jeg partisjonert til 5 disker. En av de partisjonerte diskene har en kapasitet på 97,6 GB og ledig plass er 79,0 MB - jeg får da feilmelding om at disken begynner å bli full (jeg vet at dette kan deaktiveres, men ikke det som er spørsmålet her). Tok derfor klipp ut på en av de større mappene på disken og flyttet denne mappen over til en annen partisjonert disk slik at jeg skulle få mer ledig harddiskplass på 97,6 GB partisjonen.

 

Mappen som jeg flyttet var på rett over 1 GB, altså skulle jeg altså etter flyttingen sitte med litt over 1 GB ledig på partisjonen. Men dette skjer selvfølgelig ikke... Windows fortsetter å rapportere om 79 MB ledig diskplass og prøver jeg å kopiere over filer som er større enn 79 MB lar dette seg ikke gjøre - selv om jeg nettopp hentet ut 1 GB med data fra denne. Hva kan feilen være her?

 

Jeg har lastet ned og installert Data Lifeguard for WD disker, men får kun en feilmelding når jeg skal starte dette opp. WindowsUpdate har jeg kjørt slik at systemet er helt oppdatert.

 

Setter utrolig pris på de svar som måtte komme! Det er jo ofte slik i dataverdenen at mennesker har støtt på de samme problemene tidligere... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøkte det du nevnte og det fungerte...jeg fikk nå mer ledig plass på disken

 

MEN (ja...det er et stort men...)

 

Når jeg så etter å ha fått mer plass flytter noe fra disken, sletter noe eller annet så skjer det samme. Plassen endrer seg ikke i Windows.

 

Har prøvd det på en annen partisjon også nå, og ingenting skjer. Noen som har peiling hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Jeg forsøkte det du nevnte og det fungerte...jeg fikk nå mer ledig plass på disken

 

MEN (ja...det er et stort men...)

 

Når jeg så etter å ha fått mer plass flytter noe fra disken, sletter noe eller annet så skjer det samme. Plassen endrer seg ikke i Windows.

 

Har prøvd det på en annen partisjon også nå, og ingenting skjer. Noen som har peiling hva som kan være galt?

Dette er pga norton har et beskyttene system mot at du ikkje skal miste filer du sletter. Så når du sletter filene, sjølv om du sletter den frå båskassen, så går den til protected files for norton. du må tømme denne får å få det vekk frå hdd'en. denne protected files saken kan du fjerne i options i norton.

 

og ja, det gjelder det same når du flytter filer...

Lenke til kommentar

Hmmm....takk for tilbakemelding, men...

 

Det enste jeg har av programvare fra Norton er Antivirus og Ghost. Såvidt meg bekjent så er det kun hvis en har SystemWorks installert at det blir opprettet en slik søppelkasse der filer etc. blir lagret? Tar jeg feil nå?

 

Har du andre tips til hva jeg kan foreta meg?

 

På forhånd takk...

Lenke til kommentar

følger med Norton Antivirus 2004. (viss eg har rett..)

 

anyway, her er stepbystep for å skru det av. (desverre på engelsk..)

 

1: Dobbel klikk på Norton Antivirus ikonet nedi tray (nede med klokken.)

2: Options (her må du sikkert velge Norton Antivirus options om du har fleire norton programmer installert)

3: Menyen til venstre, Other , Advanced Tools

4: Norton Protected Recycle Bin Properties -> Modify

5: Trykk av haken for enable protection. ;)

 

EDIT: også mulig å berre ta egenskaper på papirkurven og gå til taben Norton Protection å skru av der..

Endret av Rockj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...