Gå til innhold

A7N8X-E Deluxe innstilninger i bios?

Goodall

Anbefalte innlegg

Ja jeg har som emne sier A7N8X-E Deluxe hk, og en xp2800+ og et Gigabyte 9700pro skjermkort

Det første jeg lurer på er i bios så har man noe som heter Grapihics Aparture Size eller noe, hvis jeg setter den høyere enn 64 så kræsjer bios totalt og jeg må restte biosen. Noen andre som har det slik?

edit: på andre hk har jeg hatt den på 512

en annen ting er at jeg kan ikke stille inn FSB i bios til noe annet enn: 100/133/166/200. Dere andre som har dette kortet er det riktig at det bare er sånn? I hvertfall så er det jo HEL TEIT.

Til slutt et lite overklokking spørsmål, hvis jeg har lyst til å prøve 200FSB hva innstilnger må ellers til også da? Har også 2stk Geil 512 ddr3200 golden brikker, går det an og kjøre stabilt på 200FSB?

Det aller viktigste er spørsmål nr.1 da ;)

men gi gjerne svar på de andre også :yes:

håper jeg postet dette riktig sted, og at ikke dette skulle hvert på f.eks overklokking :blush:

Tusen Takk For Hjelpen

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aperture size lik 512MB er bare tull .

Aperture er system minne mapping for texturer ol som ikke blir

loadet til skjermkortets minne .

Uansett med ditt R9700 med 128MB ram på det trenger du aldri

større aperture enn 128MB .Funker sikkert fett med 64MB også .

................

Lenke til kommentar

"en annen ting er at jeg kan ikke stille inn FSB i bios til noe annet enn: 100/133/166/200."

Du må velge system performance eller no lignende til custom. Er et menyvalg et eller to hakk under der du stiller fsb. Der går du inn å velger custom eller user settings eller lignende. Da får du tilgang til alle mulige fsb.

"Til slutt et lite overklokking spørsmål, hvis jeg har lyst til å prøve 200FSB hva innstilnger må ellers til også da? "

Du bør slå ned multiplier til feks 10 eller 10.5 også prøve deg gradvis med høyere fsb. Gjerne 5mhz hopp i gangen. Sjekk at windwos er stabilt også klokk litt høyere.. Når du når grensen for fsb(eller når fsb lik 200) kan du begynne å øke multiplier for å få mer ut av systemet.

"Har også 2stk Geil 512 ddr3200 golden brikker, går det an og kjøre stabilt på 200FSB?"

ddr3200 ram er laget for å kjøre på 200 mhz de, så det er ikke noe problem. Bare pass på at alle paramtrene for rammen er satt til defaultverdier, du kan evt prøve å bedre disse når du har nådd ønsket stabil cpu hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...