shyguy77 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Har en pc her som gir meg en hel del trøbbel. Ved første innstallasjon av systemet så funka alt fint, bortsett fra at jeg fikk ikke det bluetooth-tastaturet til logitech, og en kortleser til å virke helt. Begge disse bruker usb-tilkobling. Etter et disk-kræsj, så måtte jeg installere systemet på en annen disk. da funka enda mindre av usb-ting, det har gradvis blitt værre altså. igår prøvde jeg å reinstallere winxp to ganger, selve installasjonen går problemfritt, men når windows skal innstallere drivere, så låser den seg totalt når den kommer til den interne usb-hub'en. Kan det være hovedkortet som er en fabrikkfeil på, ettersom alt streiker på usb? skal prøve med en annen windowsCD for artig nå, men det er jo ETTER selve installasjonen dette skjer. Noen som har noen tips til feilsøking? Eller må jeg bare prøve å så returnert hovedkort og få nytt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Har samme problemet selv, og det gjelder Intel-chipset baserte hovedkort. Du sa ikke hva slags hovedkort du har, så jeg tar et skudd i blinde, og satser på at det er Intel-basert. Se løsningen på : Microsoft Download and support page for Microsoft Knowledge Base Article - 822603 Her kan du både laste ned patchen, og du kan gå tilbake til beskrivelsen av problemet Det er en kjent feil at det henger seg ved oppdatering av USB, når du kjører infinst_enu eller lignende. Last ned patchen WindowsXP-KB822603-x86-ENU og installer, så skal du se at det virker EDIT : forumet har problemer med å vise linker som inneholder tegnene [] riktig når de oppgis som URL Endret 13. mars 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 hva slags maskinvare, spesifikasjon på hardwaren, har du? Lenke til kommentar
shyguy77 Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Der er maskina, men dobbla ram'en og annet skjermkort bare, tror det er det eneste som varierer fra den lista. Hovedkortet stemmer vertfall. Lenke til kommentar
shyguy77 Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Dette er forresten en kompis av meg sin maskin, jeg har samme hovedkort selv, og der har jeg ikke hatt problemer av noen art. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 USB kommer av seg selv når man installerer SP1.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 USB kommer av seg selv når man installerer SP1.... USB er der før det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå