eught Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 jeg koblet 2 PC-er til en hub og koblet routeren med en krysset tp kabel til "UpLink" på huben. Jeg får da ingen kontakt med routeren. Router-adressen er riktig men jeg får som sagt ikke kontakt, men jeg fikk kontakt med den andre PC-en. Jeg har nextgentel. jeg har denne huben http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...021756442&popup trenger svar fort skal ha lan på mandag. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Når du skal koble sammen 2 nettverksenheter skal du enten bruke krysset kabel ELLER uplink porten. Tungvint forklart: Uplinkporten er "krysset" så da vil en krysset nattverkskabel gjøre at det blir krysset mot krysset som da opphever hverandre. Lettvint forklart: Ikke bruk krysset kabel på uplink porten. Lenke til kommentar
eught Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 så hvis jeg bruker den kryssete kabelen på en vanlig port går d da for jeg har ikke nok vanlige tp kabler til d som du sier. men d lyste på routeren at den ikke hadde lan link når jeg prøvde krysset på en vanlig port. eller MÅ den være på port 1? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Den må ikke være på port 1. Finnes det flere porter på ruteren? Du kan jo prøve å koble fra en vanlig port på ruteren (ikke uplink) og til en vanlig port på hub'en (ikke uplink) med en krysset kabel. Har du laget TP-kabelen selv? Hvis du har det, er den koblet riktig? Har du med alle lederene du trenger? Lenke til kommentar
eught Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 jeg har ikke laget jeg brukte den gule kryssede kabelen som fulgte med i pakken fra ngt. d er en 8(9) porters hub. d er 8 vanlige tp porter, en crossover link tp og en bnc. Lenke til kommentar
eught Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 fixet d nå. brukte ukrysset tp kabel fra "ENET" på routeren til port #1 på huben. Pc'en koblet jeg til port #2 med ukrysset kabel. Takk for alle tips. Lenke til kommentar
dtage Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg har NTG ADSL og koblet en krysset kabel fra modemet til uplinken og de 2 maskinene mine til "vanlige" utganger med vanlig kabel. Funker som f... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-03-29 19:29 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå