no_remorse Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) ..jeg skal lage et forum på en LAN-side også vet jeg ikke hvordan jeg mekker en tom database på start.no.. jeg klarer det fint på localhost men.. noen som vet? edit : støtter forresten start.no MySQL ? Endret 13. mars 2004 av no_remorse Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 start.no tilbyr ikke mysql nei, den gangen jeg hadde en side der brukte jeg freesql.org, men de er ustabile og tillater ikke forum o.l. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hvis de har sql server har du sikkert fått en adresse for å kunne redigere databasen - ellers så kan du f.eks. installere phpMyAdmin. Det finnes også mange steder der du kan leie en sql server - og det finnes gratis alternativer som: http://www.freesql.org Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 okey.. men la oss si att jeg har en server som støtter MySQL hvordan lager jeg en database? på maskinen min var det greit; jeg bare skrev inn kommando i mysql.exe Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 På de fleste webhotell med mySQL-støtte er det installert en form for mySQL-manager (phpMyAdmin o.l.). Du kan bruke dette. Alternativ 2 er å lage en php-fil med de mysql-kommandoene du trenger å bruke. Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 okey.. men la oss si att jeg har en server som støtter MySQL hvordan lager jeg en database? på maskinen min var det greit; jeg bare skrev inn kommando i mysql.exe Du kan bruke denne siden for å lage MySQL. Du endrer MySQL som oftes i confing.php fila eller MyPHPadmin ¨Der endrer du: Server Host Brukernavn Passord (Er ikke helt sikkerpå om alt stemmer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå