arthoz Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 hepp, har begynt å få et par problemer med min radeon 9500 128mb, tenkte jeg kunne poste her, fordi jeg ikke fikk særlig hjelp fra gamer.no forumet (Link til min post, forresten: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=216284 ) Jeg har altså problem når jeg skal spille spill, Deus ex: Invisible War, Wakeboarding Unleashed, dette: http://www.candystand.com/games/xj_shock_xjpp.htm , og nå i det senere, CS på de 3 første spillene får jeg pixel feil rundt modeller (på kantene, kan være pga antialiasing?), se bilde i gamer.no posten for hvordan det er, på CS og det shockwave spillet, hakker også spillene ca 1-3 ganger hvert tiende sekund. hvorfor vet jeg ikke, og det er derfor man vil ha hjelp av dere CPU Load og varme er iallefall ikke problemet såvidt jeg veit, drivere har heller ingenting å si, prøvd flerfoldige drivere og clean install av windows(XP), men fortsatt samme problemene, så, hva tror dere, kan skjermkortet være på vei til å tusle over til den andre siden? (broren min som har nesten helt likt oppsett, utenom skjermkort, kjører alt dette glatt, uten noensom helst problemer(han har radeon9800)) på forhånd takk Lenke til kommentar
restrict Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Har du prøvt å formatert PC'en? Hadde samme problemet engang, og det ble helt fint etter formatering. Kan vær at det er skjermkort-driverene dine som begynner å streike litt. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Har du klokket cpu eller skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har du prøvt å formatert PC'en? Hadde samme problemet engang, og det ble helt fint etter formatering. Kan vær at det er skjermkort-driverene dine som begynner å streike litt. han har prøvd clean install skriver han... (kanskje lurt å spørre uansett? formatering gjør som regel susen.. jeg tror også det kan være driverne, har hatt samme problemet... installerte noen litt eldre drivere som fulgte med den nye doom3 alphaen (alpha nr2). og etter det så hakker det ikke lenger! pluss at jeg får kjørt doom3 skikkelig glatt også :-) og med et geforce4 ti-4400 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 selvsagt har jeg prøvd å formatere, og det har vært slik med mange driver versjoner, både med og uten, glemte også å si at nei, har ikke klokket hverken skjermkort eller cpu, har heller aldri overklokket skjermkortet. jeg har heller ikke hørt om andre med samme problemet, som får stygge, relativt store klumper med svarte flekker rundt modeller, ikke at jeg vet hva jeg skal søke på google etter, men leste på deus ex forumet, og der var det ikke noen etter det jeg kunne se som hadde det problemet Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg har hatt et GeForce MX440 og et Radeon 9000 PRO, jeg hadde dem ikke så veldig lenge pga at jeg fikk RAM feil på kortene etter en liten stund. Jeg fikk feil når skjermkortet skulle tegne pixler ol. Med GeForce Skjermkortet så ble bildet Rosa og Grønnt og han lagde forholdsvis store firkanter som kortet flyttet rundt, og med ATi skjermkortet så bevegde pixlene seg villt rund på skjermen. Jeg sendte kortene tilbake til de som jeg kjøpte det av (www.komplett.no) og fikk nytt kort tilbake. Jeg tror du kan ha RAM feil på det skjermkortet ditt.. send det tilbake til forhandleren du kjøpte det av og be om nytt (Hvis ikke garantien har gått ut da) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) hepp, har begynt å få et par problemer med min radeon 9500 128mb,tenkte jeg kunne poste her, fordi jeg ikke fikk særlig hjelp fra gamer.no forumet (Link til min post, forresten: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=216284 ) Jeg har altså problem når jeg skal spille spill, Deus ex: Invisible War, Wakeboarding Unleashed, dette: http://www.candystand.com/games/xj_shock_xjpp.htm , og nå i det senere, CS på de 3 første spillene får jeg pixel feil rundt modeller (på kantene, kan være pga antialiasing?), se bilde i gamer.no posten for hvordan det er, på CS og det shockwave spillet, hakker også spillene ca 1-3 ganger hvert tiende sekund. hvorfor vet jeg ikke, og det er derfor man vil ha hjelp av dere CPU Load og varme er iallefall ikke problemet såvidt jeg veit, drivere har heller ingenting å si, prøvd flerfoldige drivere og clean install av windows(XP), men fortsatt samme problemene, så, hva tror dere, kan skjermkortet være på vei til å tusle over til den andre siden? (broren min som har nesten helt likt oppsett, utenom skjermkort, kjører alt dette glatt, uten noensom helst problemer(han har radeon9800)) på forhånd takk Du kan kjøper kortet mitt 9200se, for 800kr (ganske nytt) ' mvh Stian_A Endret 2. april 2004 av Stian_A Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Du kan kjøper kortet mitt 9200se, for 800kr (ganske nytt)' mvh Stian_A Ja, det var jo veldig billig... Jeg ville heller kikket på demovarer eller lagersalg på forskjellige webshops. Der er det et veldig bra utvalg med skjermkort til en billig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå