TettSpaden Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hei Sliter med masse spam mail, spesielt da på hotmail/msn Hvordan kan jeg finne IP adressen utifra mailen? før mener jeg å huske at man kunne lese kilden, og dermed finne avsenders IP adresse, men det får jeg ikke til lengre, noen som kan hjelpe meg? På forhåmd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Bruker du web-basert mailklient? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 IP-adressen finner du i headingen i eposten. Les headingen nedenfra og oppover. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 HeiSliter med masse spam mail, spesielt da på hotmail/msn Hvordan kan jeg finne IP adressen utifra mailen? Hvis du har tenkt og manuelt forske på dette og sende abuse så glem det, bruk heller f.eks http://www.spamcop.net/ til og rapportere de i og med det er ikke altid like lett og få korrekt info ut av headerne. Selv har jeg gitt opp og lar heller spamfiltrene fikse biffen. Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hvis du vil se IP adressen til avsender når du bruker hotmail/msn, kan du logge deg inn og gå på "Options" -> "Message Display Settings" og der setter du "Message Headers" til Advanced. Da vil du se hele headeren på hver mail du mottar. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Takker for hjelp nå har jeg funnet IP adressen, og har forsåvidt funnet ut isp'n tror jeg det er, finnes det noen muligheter til å finne ut hvem personen bak ip'n er? igjen takk for svar Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Takker for hjelp nå har jeg funnet IP adressen, og har forsåvidt funnet ut isp'n tror jeg det er, finnes det noen muligheter til å finne ut hvem personen bak ip'n er? igjen takk for svar ISP vet jo gjerne dette, men det er jo 99% sikkert ikke den "ekte" skurkern sin ip, sikkert en fyr som har satt opp en mailserver, gjort noe feil, og vips så er det en open-relay server, en spammer får tak i maskina, sender ut en trilliard spam, til maskina blir tatt ned. AtW Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 vil isp'n gi meg personens navn da? vil gjerne vite hvem som står bak den forbaskade spamminga hver dag, året rundt, det som er annerledes med denne personen er at han bruker samme mail adresse bestandig. nå har jeg veldig lyst til å finne ut hvem denne soppen er. Lenke til kommentar
knutie Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 vil isp'n gi meg personens navn da? vil gjerne vite hvem som står bak den forbaskade spamminga hver dag, året rundt, det som er annerledes med denne personen er at han bruker samme mail adresse bestandig. nå har jeg veldig lyst til å finne ut hvem denne soppen er. Nei. DE kan ikke utgi det. du kan sende en mail til [email protected] Du må gå til politiet og anmeldte det om du vil vite hvem som eier linja. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 vil isp'n gi meg personens navn da? vil gjerne vite hvem som står bak den forbaskade spamminga hver dag, året rundt, det som er annerledes med denne personen er at han bruker samme mail adresse bestandig. nå har jeg veldig lyst til å finne ut hvem denne soppen er. Saklig at de gir ut navn, hvor kult hadde du synes det var om du fved en feiltakelse feilkonfigurer maskina de, så kommer det en eller annen sopp med balltre og "skal ordne ting selv", folk hisser seg så voldsomt opp over sånne enkeltting, det er sikkert flere prosent av alle på nett som er mer eller mindre involvert i noe "humbug" (spam, portscan osv). AtW Lenke til kommentar
Aardvarks Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hva med å blokke den mail-adressen hans? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 vil isp'n gi meg personens navn da? vil gjerne vite hvem som står bak den forbaskade spamminga hver dag, året rundt, det som er annerledes med denne personen er at han bruker samme mail adresse bestandig. nå har jeg veldig lyst til å finne ut hvem denne soppen er. Saklig at de gir ut navn, hvor kult hadde du synes det var om du fved en feiltakelse feilkonfigurer maskina de, så kommer det en eller annen sopp med balltre og "skal ordne ting selv", folk hisser seg så voldsomt opp over sånne enkeltting, det er sikkert flere prosent av alle på nett som er mer eller mindre involvert i noe "humbug" (spam, portscan osv). AtW Jeg har ikke tenkt å besøke han med balltre ellernoe, har bare lyst til å finne ut hvem som står bak, etter det det ser ut som på isp'n hans holder han til i romania, men uansett hadde det vært morsomt å ringt han eller no . ville en hacker/cracker med greie kunnskaper kunne finne personens navn/tlf nummer? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 vil isp'n gi meg personens navn da? vil gjerne vite hvem som står bak den forbaskade spamminga hver dag, året rundt, det som er annerledes med denne personen er at han bruker samme mail adresse bestandig. nå har jeg veldig lyst til å finne ut hvem denne soppen er. Saklig at de gir ut navn, hvor kult hadde du synes det var om du fved en feiltakelse feilkonfigurer maskina de, så kommer det en eller annen sopp med balltre og "skal ordne ting selv", folk hisser seg så voldsomt opp over sånne enkeltting, det er sikkert flere prosent av alle på nett som er mer eller mindre involvert i noe "humbug" (spam, portscan osv). AtW Jeg har ikke tenkt å besøke han med balltre ellernoe, har bare lyst til å finne ut hvem som står bak, etter det det ser ut som på isp'n hans holder han til i romania, men uansett hadde det vært morsomt å ringt han eller no . ville en hacker/cracker med greie kunnskaper kunne finne personens navn/tlf nummer? Hva du ville ha gjort er jo ikke relvenat, poenget er jo hva som hadde skjedd om de hadde gitt ut adressen, det er sikkert teoretisk mulig å få tak i loggene til ISPen, men de som kan nok til å gjøre det (hvis noen), gidder helt sikker ikke å hjelpe deg med en sånn liten filleting. (det krever adskillige mye mer å "hacke" seg innn på en server remote enn hva folk later til å tro) Og for ørtende gang, han som e-mailen er sendt fra er ikke opphavsmannen 99.99% sikkert. AtW Lenke til kommentar
benz Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Bruk heller tiden på noe annet. Når du etter hvert godtar at spam er en del av hverdagen, og innretter deg etter det, vil du få det mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå