oddjohan Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Skal bygge meg en HTPC (Home Theater PC) og tenkte å orientere i hvilke HTPC kabinetter som finnes på det norske markedet. Til nå har jeg funnet Kanam Accent HT-200 (Microplex), Kanam Accent HT-400 (vendur.no) og Cooler Master 620C-BX1 (Microplex). Er ikke interessert i barbone systemer i denne sammenheng - kabinettene må ta standard ATX eller m-ATX hovedkort -- mini ITX er uinteressant. Dersom noen har kommentarer til de forskjellige HTPC-kabinettene eller bygging av HTPC generelt, så kom gjerne med de her! Lenke til kommentar
crusade Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Det kommer inn D.Vine kabinetter hos vendur.no iløpet av slutten av april.. sjekk ut ahanix.com for bilder av disse. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Jeg har funnet flere sexy HTPC kabinetter i utlandet men har også problemer med å finne norske importører. Feks dette som produseres av Hush Technologies: Minuset er at det selges komplett med hardware (jeg har hardware jeg vil bruke). Har sendt en mail til Mapcom (svensk firma som importerer og selger dette) med spørsmål om det er mulig å kjøpe dette uten hardware. Har ikke fått svar enda.... SilverStone har også et par fine kabinetter men har ikke funnet noen forhandler i nærheten. EDIT: Fant en norsk importør til Hush kabinettet. IKT-Kompetansepartner Endret 22. mars 2004 av John_^ Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har jo htpc'r på microplex.no. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Microplex har et brukbart kabinett men det er litt høyt for min del, ca 10cm synes jeg er mere enn nok i høyden. Tror jeg blir nødt til å bestille fra utlandet hvis det ikke dukker opp noen bedre alternativer... Lenke til kommentar
oddjohan Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Takker for svar. Hush selger forresten også av quad.no -- men da som fullt utrustet maskin (og de er nokså dyre). Lenke til kommentar
JOB Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hei! Gleder meg skakk til HT-400 kommer, endelig blir det stuerent med PC:) De eneste andre HTPC-kabinettet jeg har funnet som kan matche dette er The Heatsink Case: http://www.atechfabrication.com/products/HTPC_case.htm Pro/contra: - Ikke like stilren - noe dyrere ($375+options blir fort rundt $600, pluss moms og frakt) + Kan spesialtilpasses (touchscreen lcd-display, volumknapp, diverse fronter/knapper/innganger, valg mellom slot-in/vanlig tray-load cd/dvd) Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 John_^ www.quad.no selger oxo disse hush kabinettene om jeg tar helt feil. http://quad.no/Mini-ITXConfMain.asp Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Jepp, men det selges kun som komplette og er rimelig dyre pc'er. Har fått svar på mailene mine fra Vendur: Hei Mulig eg allerede har svart deg på dette? Eg har vert i kontakt med Hushtechnologies og de var ikkje interessert i å selge kun kabinetter, da de ikkje ville ha designen og merket sitt assosiert med andre ting enn komplette maskiner. Dette er forsåvidt forståelig, om enn litt kjipt. mvh .runar Og fra ikt-kompetansepartner: Heisann, beklager, disse kassene selges ikke løst, og heller ikke som barebone. Eneste untaket er ved kjøp av 10 eller flere, da kan de selges som barebone (med HK). ------------------------------------ Kai Roer [email protected] Så jeg må nok gå for noe annet.... Endret 9. april 2004 av John_^ Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) www.athompc.com Endret 31. januar 2005 av sjursen Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Spennende design Hva slags hardware er det plass til i dette kabinettet? Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hei og takk.. Det er nå plass for full ATX, men den ferdige løsningen vil nok bli microATX grunnet kjøleløsningen. 2x3,5"brønner. 1stk. slot-in slim-drive (DVD-R). 2 stk. PCI og en AGP tilgjengelig. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kjempemessig Ser på hjemmesiden at spesifikasjoner kommer i 2. kvartal, men er det mulig å få høre noen yttre mål allerede nå? Si iallefall ifra når kabinettet blir tilgjengelig. Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Dimensjonene på prototypen er W430xD360xH80mm, men dette kan skifte etterhvert. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har du prisoverslag på denne? Selges den som komplett maskin eller bare kabinett? Veldig spennende. Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Takker. Ønsker ikke å estimere pris så tidlig Optimalt sett vil det bli tre versjoner: - Full PC - barebone - kun kabinett Det vil da være forskjeller på typenavn ut fra hvilken løsning en velger, men alle vil bære navnet "Athom". Når det gjelder kun kabinett så kan det bli problemer med kjøleløsningen da vi ikke ser hvordan denne kan generaliseres. ..men hvis pågangen er stor for kun kabinett på tross av dette så kan jeg ikke se noe problem i kun å selge kabinett. ..men å da få til en brukbar kjøleløsning selv kan bli problematisk! Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) det var et utrolig flott kabinett!!! jeg hadde vært veldig interessert i kun kabinettet siden jeg nettopp har kjøpt et mATX. det kunne jo vært en ide å anbefale kjølesystemer til folk som vil bygge selv. ASUS har jo en liste over ram som skal være kompatible med deres hovedkort. bare en tanke... ser frem til kabinettet kommer på markedet. MVH stian jeg har vurdert å ta med meg et gammelt desktop kabinett til 486 og skjære vekk bakplaten og sette inn en nyere, og gjøre et forsøk på å lage en pen front. må jo pusse hele stasen. ikke så kjekt med hvitevarer under tven. Endret 17. april 2004 av Fenriz Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Fenriz >> det kunne jo vært en ide å anbefale kjølesystemer til folk som vil bygge selv. Kjølesystemet vil bli spesiallaget. Mulig en kompakt vannkjøling eller en 1U-kjøling vil kunne kjøle et hjemmelaget system. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 det er jo en veldig god ide, ettersom man slipper en del vifter... jeg kommer til å følge med på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå