robiwan Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei! Jeg har en gammel PC som jeg tenkte jeg skulle oppgradere, men det virker som at hver gang jeg setter inn et AGP skjermkort klikker PC'en etter et par minutter og skjermkortet er meget varmt på kjøleribbene, jeg har ikke overklokket, og skjermkorten jeg har prøvd(voodoo 3 og GeForce 2) funker bra på den andre maskinen min. Jeg tenkte på å oppgradere BIOS'en, men det står ikke på hovedkortet hvem som har laget det, og på AWARD sin hjemme side var det liten hjelp og få. Det eneste jeg fikk tak i var et program som fant ut litt info om BIOS'en min, men når jeg sender inn dette får jeg ikke noen svar Dette er info jeg fikk fra BIOS agent: BIOS ID: 2A69JG0FC BIOS Date: 05/29/98 BIOS Signon: 05/29/98-i440LX-W977-2A69JG0FC-00 BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PGM Super I/O: Winbond 977TF rev 0 found at port 3F0h Chipset: Intel 440EX/LX rev 3 OEM signon: Intel 440LX AGP-PCI BIOS for Pentium®II Process Noen som har noen forslag til hva skal gjøre? på forhånd takk Lenke til kommentar
Bukks Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Mulig at det er "Gigabyte GA-686LX3" ?? http://www.gigabyte.com.tw/ Lenke til kommentar
Gandi Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Det ser ut til å være samme chipset som jeg har, LX. Når hovedkortet har dette chipsetet, er det sikkert noen år gammelt. Da kan det sannsynligvis ikke gi nok strøm til skjermkortet gjennom AGP-porten (Det var ihvertfall det jeg fant ut var den sannsynlige årsaken til at jeg ikke kan bruke geforce-kort på hovedkortet mitt). Eneste løsning er å kjøpe nytt hovedkort. Gandi Lenke til kommentar
Cthulhu Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Quote: On 2001-10-30 20:18, Gandi skrev:Eneste løsning er å kjøpe nytt hovedkort.Gandi ... eller bruke et annet grafikk-kort. Har oppgradert et LX-mobo selv, og det takler i det minste matrox G400 32 mb. LX tar jo ikke akkurat de raskeste prosessorene heller, så uansett blir den aldri noen racer i Q3... Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Slutt å prøv!!!! Det kan tenkes at hovedkortet ditt agp 1.0, mens skjermkortene dine er garantert agp 2.0. 1.0 bruker 3.3 volt, mens agp 2.0 bruker 1.5 volt. Da kan det gå noe varmt... Se også her: http://www.diskuter.no/ubb/Forum8/HTML/000041.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå