Gå til innhold

Hjelp

Itw

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problem med ett american megatrends version 1,24e socet a hovedkort.

(tror det heter dette det er det som står i bios pluss dettan nr. 62-0531-001011-071595-via_k7-ga7zmmc1-f)

Problet er att når jeg starter maskinen så kommer det opp NTLDR is missing press ctrl+alt+del to restart og da restarter jeg og akkurat det samme kommer opp igjenn...

Noen forslag?

tenkte på og flache biosen....?

men vet jo så lite om hk noen spm har peil på dette?

På forhånd tusen takk:) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du på noen måte endret på partisjonene? Denne feilen kommer nemlig ofte av feil ARC-path i boot.ini filen pga. endringer/opprettelse av nye partisjoner.

Hvis C: er formatert som FAT16/32 kan du boote fra f.eks. en Win98-bootdiskett, bruke attrib kommandoen for å endre Hidden og Read-Only attributtene på boot.ini, for deretter å åpne den i edit endre partisjonsinformasjonen.

Du kan lese om dette H E R

Lenke til kommentar

jeg har akkurat innstalert win xp på den hardisken, hadde den i min maskin og alt virka.

Men sleit en del med og få win innstalert, eneste måten jeg fikk instalert på var i fat... prøvde i nt ett eller anna men da kopierte han filene over men når han re boota så begynte han helt fra begynnelsen igjenn, men i fat gikk det helt bra og hadde hardisken i min maskin og alt virka men putta den i den andre så kom den meld...

Lenke til kommentar

ja hadde hardisken i min maskin og la inn windows på den der, og tok den da med meg til han som har maskinen og kobla til hardisken i den maskinen og der kommer den meld opp med i min maskin funka alt kjempe fint, la enda inn norton og nero hos meg før jeg kombla den ut og tok den med til han:(

Lenke til kommentar

Har der samme hk? Hvis ikke anbefaler jeg dere å installere os med hd på det hk den skal brukes. Blir mye tull av å installere på annet hk først. Skal vel være mulig å rette dette opp, men husker ikke helt hvordan.

Start opp med WinXp cd´n og formater med den og installer os på nytt på kameratens hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...