Franking Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 har netopp mistet 120gb da min Wd s-ata hadde et lite uheld. så nå trenger eg noen råd ti ny disker å valg av oppsett, hadde tenkt å bruke 2høvdinger. har tenkt litt på raid har ikke prøvd dette før. hoved kortet mitt skal vist støte s-ata i raid0 har sett meg ut to oppset som eg skal velge mellom men er åpen for forslag eller erfaringer 1. Wd Raptor 36gb + En 160gb ( ikke raid ) 2. to styk 160 gb i raid0 likte ikke støy nivået på min Wd så nå hadde eg tenkt å prøve meg på seagate de skåret sånn mitt på i testen på HW.no når det gjalt støy og ytelse er raid litt ustabile greier? har ikke lyst å miste mer data. Må lære meg å ta backup av viktig data Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Det kommer vel litt an på hva du egentlig trenger... ytelse eller harddiskplass. Personlig ville jeg ikke satset på å ha OS på RAID, men det skyldes mest personlig erfaring. Jeg er også en av dem som aldri tar backup. Synes den 36Gb Raptoren blir noe dyr i forhold til størrelsen, men hvis det bare er hastighet du er ute etter, så er det helt klart ett bra kjøp. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 Du finner kanskje litt informasjon i denne tråden ? Lenke til kommentar
Franking Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Raptoren er dyr i forhod til gb, men eg så for meg at denne skulle bare ha OS liggende inne. men eg har ikke peiling på hvor stor forskje det er på en raptor eller en vanlig 7200 disk i bruk sånn i praksis? Endret 13. mars 2004 av Franking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå