Radhoo Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Hvilken vei er det best å ha de tre viftene. Den bakerste blåser nå ut. De to andre blåser inn. Har også en papp eske under radiatoren som gjør at varm luften ikke kommer ned til kabinettet... Systemet går som følger: Pumpe-> liten radiator-> 2 hd'er-> stor radiator-> cpu-> HK-> GPU-> tank-> pumpe... Temperaturene er nå: Cpu: 51, HK: 36, HD1: 35, HD2: 35 Hva kan forbedres?? Har vifte kontroll til alle viftene... De står på minimum hastighet nå. Romtemp: 23,8 grader. Specs i profil. Da tror jeg at jeg har gitt alle relevante opplysninger... Edit: feil temp på rommet... Endret 12. mars 2004 av Radhoo Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det beste er vel at alle vitene sugner lufta gjennom radiatoren (blåse oppover) , mener det var slik som var best. Selv har jeg gjort det med min radiator.. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Altså, varmluft stiger og da er det vel ikke særlig lurt å presse den ned? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Siden du har en pappeske som fører luften ut av kabinettet, så er det jo absolutt best å stille viftene slik at de henter luft fra yttersiden av kabinettet og igjennom radiatoren. Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Synes også at alle viftene burde blåse ut. Og fjern den pappesken, den var ikke fin Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 pappesken var ment som et lite eksperiment... så det var noe jeg bare satt på i farten.... Så tipset er å fjerne pappeska og snu viftene slik at de blåser ut?? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 pappesken var ment som et lite eksperiment... så det var noe jeg bare satt på i farten.... Så tipset er å fjerne pappeska og snu viftene slik at de blåser ut?? Og så må du jo få inn ny luft nede, ser ut som du trenger en del etter utsuget å dømme. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 jeg har en 120mm vifte som står helt nederst som kjøler den lille radiatoren.. Holder ikke den da?? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 jeg har en 120mm vifte som står helt nederst som kjøler den lille radiatoren.. Holder ikke den da?? Det beste er jo å få mer inn enn ut for å få overtrykk sånn at støv og skitt ikke kommer inn(forutsetter filter forran innviftene) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg ville som sagt heller fått inn kald luft enn å bruke den varme luften til å blåse ut. Pappesken som du kaller et eksperiment er noe du burde videreføre siden det absolutt har noe for seg. Flere som har laget en slik "kanal" for å føre ut luften slik at systemtemperaturen blir så lav som mulig. (Blant annet Skrue) Å bruke den varme luften fra innsiden av kabinettet kan jeg ikke tenke meg gjør noe godt. Kjøle ned med varm luft Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg ville nok gått for den "naturlige" løsningen, la viftene blåse luft ut, men hvorfor ikke teste begge alternativene? Men en ting er sikkert, det er ikke optimalt å det slik at noen blåser ut og noen inn! Slik du har det nå fører jo bare til at lufta gjennbrukes om og om igjen. Den ene vifta dytter lufta ut og så sørger de to andre for at lufta trekkes inn igjen. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 har satt alle viftene til å blåse ut... Gradene gikk ned 3-5 grader. Tok vekk pappeska enn så lenge... Går se om jeg lager en kanal av noe blikk etterhvert... Da skal jeg kanskje snu viftene slik at jeg ikke får varm lufta fra psu'en oppe i kanalen... men som sagt så blir det lengre frem i tid.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå