Jeg er Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Er det noen som har prøvd å sette pc inn i en fryser å bare tettarunt kablene i døra? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Da vil kompressoren i kjøleskapet gå hele tiden, og vil etterhvert bli ødelagt da de ikke er ment for dette. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 ja, det er flere som har prøvd det Lenke til kommentar
Jeg er Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Da vil kompressoren i kjøleskapet gå hele tiden, og vil etterhvert bli ødelagt da de ikke er ment for dette. Dette er jeg klar over men en god fryser vil vel gå i månedsvis før den blir ødelakt. Slår som regel av maskina en gang i døgnet minst. Endret 13. mars 2004 av Jeg er Lenke til kommentar
Jeg er Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) ja, det er flere som har prøvd det Jeg vil gjerne hvite litt om erfaringer som folk har gjort. Kondens, efektivitet, vannskader osv. Endret 13. mars 2004 av Jeg er Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Dette har blitt tatt opp _mange_ ganger før.. Søk litt. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 vil jo garantert gå til hell dette... Vil jo bli kondens i pc'en! Om du ikke har tenkt å silkonere inn hele greiene.. Tror det blir litt drøyt! Lenke til kommentar
EDB Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Vil jo bli kondens i pc'en Mange som mener at det ikke blir kondens da Ikke veit jeg Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 skaff dere litt peiling før dere utaler dere.. er kanskje ikke en kompressor beregnet på å gå heletiden? hva med vapochill? det vil anntageligvis gå helt fint hvis du fyller kompressoren med r404 eller r505(4) gass, men hør med en kuldemontør om det er mulig først. det ser ut til at folk ikke får med seg at kondens bare oppstår når en ting e3r kaldere en lufta rundt!!! pc'n vil deffinitivt være varmere en lufta ikkesant? det skal ikke være så veldig vanskelig å tenke seg til egentlig.. bruk hue litt.. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Så klart blir det ikkje kondens. Kor ofte blir det kondens på matvarene i kjøleskapet så lenge døra er lukka? Det som eg er litt skeptisk til er om kompressoren klarer å kjøle ned pcen noko særlig. Ein slik kompressor er ikkje så ufattelig kraftig heller, med tanke på at pc utviklar kanskje 200-300W med varme. Lenke til kommentar
|Dark| Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Tenk nå på at PC'n utvikler varme da.. Det gjør ikke matvarer.. Kan si at det blir kondens inni der.. Det du heller kan prøve på er å dra kald luft fra fryseren inn i PC'n.. *gruble* hørtes litt interessant ut egentlig da.. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Tenk nå på at PC'n utvikler varme da.. Det gjør ikke matvarer.. Kan si at det blir kondens inni der.. Det du heller kan prøve på er å dra kald luft fra fryseren inn i PC'n.. *gruble* hørtes litt interessant ut egentlig da.. Les det som Demogorgon skreiv. Kondens oppstår når lufta får ein temperatur som er lavare enn duggpunktstemperaturen. Sidan pcen blir den varmaste tingen i skapet vil det ALDRI bli kondens der. Bakerst i kjøleskapet befinne kjøleelementet seg, der vil det bli plenty kondens sidan det alltid er den kaldaste komponenten i skapet. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Men kompressorene i kjøleskap er ikke LAVET for å kjøres konstant, så de vil nok gå adundas etterhvert. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Men kompressorene i kjøleskap er ikke LAVET for å kjøres konstant, så de vil nok gå adundas etterhvert. jeg lurer på hva som menes med det? Vill den bli for varm? ..det kan jo fikses.. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hadde jo vært moro hvis noen hadde testet dette da, så vi får et svar en gang for alle Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 jeg lurer på hva som menes med det? Vill den bli for varm? ..det kan jo fikses.. Det som menes er at kompressoren i en fryser ikke er ment til å gå 24/7. Den er beregnet på å holde matvarer kalde, og matvarer tilfører ikke varme, slik som en PC vil gjøre. Derfor må kompressoren jobbe overtid, og det er den (visstnok) ikke beregnet til. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 jeg lurer på hva som menes med det? Vill den bli for varm? ..det kan jo fikses.. Det som menes er at kompressoren i en fryser ikke er ment til å gå 24/7. Den er beregnet på å holde matvarer kalde, og matvarer tilfører ikke varme, slik som en PC vil gjøre. Derfor må kompressoren jobbe overtid, og det er den (visstnok) ikke beregnet til. men hvorfor? blir den for varm? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Seff blir det kondens! Pc'en avgir varme og vil heletiden oppstå en varm/kald front.. Mulig at at det går an å ungå det om man hele tiden har eksakt rette temp i kjølen. Men dette er praktisk umulig for et vanlig kjøleskap. Og så er det forsjell på temp me vinter/sommer i kjølen etc... Bruk hue å tenk dere om da! Eneste måten å få en pc til å funke over tid i en kjøl er å beskytte alle komponenter med flytened silicon el. Eller du kan dyppe hele pc'en ned i en "bøtte" med olje/matolje før du setter den i kjølen!... Har sett mange matvarer som rimer i kjøleskape/Frysen min jeg! Men lykke til den som prøver... Endret 15. mars 2004 av Blacki Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Så klart blir det ikkje kondens. Kor ofte blir det kondens på matvarene i kjøleskapet så lenge døra er lukka?Det som eg er litt skeptisk til er om kompressoren klarer å kjøle ned pcen noko særlig. Ein slik kompressor er ikkje så ufattelig kraftig heller, med tanke på at pc utviklar kanskje 200-300W med varme. når begynte mat varene å lage en del varme, prøv å stapp noe varmt i kjøleskapet, glass kokende vann elens og legg ett stykk folie oppå, fortell meg hva som skjer under folien etterpå Magne- Lenke til kommentar
no name Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 trur du ville fått problem med kondens... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå