Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skulle ikke det være med 8 fjærer som medfølger?

Jeg så på tester de hadde fjærer til mellom hovedkort og blokken. Hva er det for noe? balanserer det trykket?

 

Skal idag prøve å legge 4 ekstra fjærer mellom hk og cpu..har ikke gjort, vel fordi leste ikke bruksanvisningen nøye :roll: .

 

Overklokking.no sin test var normalt...tror nok min stemmer..men andre tester i forum asetek der de legger inn tester. sjekket ALLE sider bare tester den med Intel P4, mye lavere temperatur enn min, Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg nytt problem, pussig.

 

Har tatt vekk varmespreder på Intel P4 2.8 ghz. POST kom ikke, tenkte at det kan være cpu som var død...sjekket på ASUS P4B533-V hovedkort, der virket helt fint på 200 FSB. Så sjekket igjen med Clear CMOS...hjalp ikke, testet NVIDIA Geforce2 MX skjermkort, startet ikke opp.

 

HJELP MEG.

Lenke til kommentar

jeg har sjøl et waterchill-kit. jeg bruker kun CPU- og chipset-blokk, og har en Athlon XP2500+ på Abit NF7-S, så systemene våre er vel kanskje ikke helt sammenlignbare ... :roll:

 

men uansett, systemet mitt ligger på ca 26grader(CPU) og 19grader(chipset) når jeg bare sitter på msn og litt sånt.

Ved full load (prime95 torture-test) ligger den på 43grader(CPU) og 25grader(chipset.

 

dette er med radiatorvifta på 7Volt.

 

rekkefølge: Tank-Pumpe-Radiator-CPU-chipset-tilbake til tank.

 

 

jeg har nok litt for dårlig lufting i kabinettet.. bruker chieftec dragon bigtower, og har kunn 3x 22db 80mm vifter som blåser inn. utblåsing er det kun min enermax whisperseries som tar seg av.. så ting kan nok bli bedre her.

 

Waterchill-settet skal altså ha mer enn god nok ytelse. Temperaturen i systemet mitt synker faktisk fra dag til dag fordi goopen "går seg inn" (Artic Silver5).

 

Har ikke klokka noe enda, siden jeg vil at goopen skal oppnå maks effekt først.. skal teste 12Volt etterhvert også :)

 

Med waterchill skal du kunne å få alle blokkene til å ha utløpet nederst i blokka når den er montert, slik at lufta går ut av seg sjøl, så da skulle ikke luftproblemet eksistere.. hvis du har utløpet i bunnen burde du skru av glasstoppen og snu den (jeg gjorde det, null lekasjeproblem)

 

Lykke til!

 

-Or|0N

Lenke til kommentar

Du kjører på på ca 1.8 ghz, 1.65 vcore...mye lavere enn min...jeg kjører jo på 3.5 ghz, 1.7 vcore.

 

"Med waterchill skal du kunne å få alle blokkene til å ha utløpet nederst i blokka når den er montert, slik at lufta går ut av seg sjøl, så da skulle ikke luftproblemet eksistere.. hvis du har utløpet i bunnen burde du skru av glasstoppen og snu den, jeg gjorde det, null lekasjeproblem" Hva mener du alle blokkene nederst?

Lenke til kommentar
jeg har sjøl et waterchill-kit. jeg bruker kun CPU- og chipset-blokk, og har en Athlon XP2500+ på Abit NF7-S, så systemene våre er vel kanskje ikke helt sammenlignbare ... :roll:

 

men uansett, systemet mitt ligger på ca 26grader(CPU) og 19grader(chipset) når jeg bare sitter på msn og litt sånt.

Ved full load (prime95 torture-test) ligger den på 43grader(CPU) og 25grader(chipset.

 

dette er med radiatorvifta på 7Volt.

 

rekkefølge: Tank-Pumpe-Radiator-CPU-chipset-tilbake til tank.

 

 

jeg har nok litt for dårlig lufting i kabinettet.. bruker chieftec dragon bigtower, og har kunn 3x 22db 80mm vifter som blåser inn. utblåsing er det kun min enermax whisperseries som tar seg av.. så ting kan nok bli bedre her.

 

Waterchill-settet skal altså ha mer enn god nok ytelse. Temperaturen i systemet mitt synker faktisk fra dag til dag fordi goopen "går seg inn" (Artic Silver5).

 

Har ikke klokka noe enda, siden jeg vil at goopen skal oppnå maks effekt først.. skal teste 12Volt etterhvert også :)

 

Med waterchill skal du kunne å få alle blokkene til å ha utløpet nederst i blokka når den er montert, slik at lufta går ut av seg sjøl, så da skulle ikke luftproblemet eksistere.. hvis du har utløpet i bunnen burde du skru av glasstoppen og snu den (jeg gjorde det, null lekasjeproblem)

 

Lykke til!

 

-Or|0N

Feil, dersom du snur toppen på waterchill CPU blokken vil du få utløpet feil i forhold til veggen ved innløpet. Så IKKE gjør det.

Lenke til kommentar
Feil, dersom du snur toppen på waterchill CPU blokken vil du få utløpet feil i forhold til veggen ved innløpet. Så IKKE gjør det.

 

 

hehe.. glømte å nevnte en ting kom jeg på.

 

Jeg måtte bytte toppen til den som bare passer for SocketA, og når jeg satte på den nye så satte jeg den feil vei... DERFOR måtte jeg ta av toppen igjen og snu den. så min står riktig nå.

 

 

ang. systemforskjeller..

Ja, det er stor forskjell på 1.8ghz og 3.5ghz, men jeg har alikevel alltid hatt inntrykket av at AMD-cpu'er er varmest.. stemmer ikke det lengre?

 

 

btw, hvis noen kan kikke litt på temperaturene jeg nevnte og fortelle meg om det er normalt/bra/dårlig for denne cpu'en med Waterchill rev.3 (altså ikke anterctica-blokka) så blir jeg veldig glad for det.

Lenke til kommentar

En AMD @ 1.8GHz er ikke varmere enn en P4 at 1.8GHz i utgangspunktet. Dette avhenger såklart av typen CPU det er snakk om, men AMD av nyere dato blir ikke varmere enn Intel av nyere dato.

 

En XP2500+ utvikler ved stock hastighet ca 68W med varme, en Intel 2.8 med 533 bus utvilker ved hastigheten og Volt han snakker om omtrent dobbelt så mye.... (132W) så .......

Lenke til kommentar

Klarte å fikse problemet :D

Nå har jeg klart å redusere cpu-temp ned til 50 grader load på Prime95.

Systemtemp er 35 grader, er det for mye?

 

Skjermkortets core temp er ikke så varmt nå.

Jeg må nok skaffe ramsinks til min Powercolor Radeon 9800 pro.

Den Matrox Parhelia har jeg satt i en ASUS P4B533-V som brukes til FS2004.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...