krister461 Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 idag kom barbara med en test av to dell inspiron 8100-maskiner...testen var grei nok den med et lite minus...disse maskinene selges ikke lenger!!! PS: dell er et elendig selskap! Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Hei, vi er klar over at maskinen ikke selges lenger over web, men testen er uansett til hjelp for de som skal kjøpe maskinen brukt eller for kommende test av Inspiron 8200. Så nei, jeg er ikke enig med deg. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 greit nok det, men det fremgår ikke av artikkelen at dere er klar over at maskinen ikke selges lenger...siste linjen i artikkelen er jo "Du kan konfigurere din Inspiron 8100 via http://www.dell.no" menmen...grunnen til at jeg missliker dell er ikke direkte knyttet til maskinene deres (selv om jeg har hatt noen negative erfaringer med de også)...men det er den sinnsykt dårlige kundebehandling jeg har blitt utsatt for... men forøvrig vil jeg gi dere i barbara skryt for en god nettside...jeg blir bare litt frustrert hver gang jeg ser noen positive ord om dell! Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Hei, Takker for ros. Vi tåler kritikk. Vi tror at kritikk gjør oss bedre. Ser at vi avslutter testen med å skrive dette, men Dell har ikke gitt oss beskjed om noe annet eller at de skulle slutte å selge Inspiron 8100. Det virker litt rart. For Dell sendte ut reklame og vedlegg ved aftenposten der de reklamerte for nettopp Inspiron 8100. Dumt hvis de kun satser på Pentium 4-M. Dell holder kanskje på å oppdatere sin hjemmeside. Vi kommer til å høre med Dell først, også kommer vi til å oppdatere artikkelen vår så fort de har gitt en tilbakemelding på dette. Uansett, takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette. Angående kundebehandligen til Dell. Den går begge veier. Noen sier at den er bra, andre sier at den er dårlig. Vanskelig å uttale seg om slikt. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei, da hadde vi fått bekreftet at Dell faser ut Inspiron 8100. Lenke til kommentar
lerun Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Hei Har en liten komentar til 8200 testen, lurer på om dere satte Geforce4 i max stømspare funksjon når dere kjørte batteritesten? Det er oxo ikke rart at pentium 4 bruker mer strøm enn pentium III. Ettersom den oppererer på høyere klokkefrekvens selv i batteri modus. Oxo ramen vil nå trekke mer strøm ettersom den oppererer på høyere frekvens. Tviler på at de klarer å kompensere for dette ved å lage brikkene mindre. Men med alt det skrytet intel blåser ut for sin pentium 4, skulle man tro nesten tro at de hadde klart å lage den bedre enn PIII. Men sånn er nå ting innenfor industrien...kom med noe nytt og tving folk til å kjøpe det, god foretningsidee... Lerun Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Hei, GeForce4 440 Go var satt på "Maximum performance" under 3DMark 2001 SE mens under BatteryMark var den satt på "Maximum Power Savings". Angående Pentium 4-M: Målet med å lage nye prosessorer for bærbare PC-er har alltid vært å forbedre ytelsen uten at dette gikk utover batterilevetiden. Intel har tidligere sagt (bla. under IDF) at Pentium 4-M ville tilby bedre ytelse uten at det ville gå utover batterilevetiden. Intel Pentium 4-M har noen nye strømsparingsfunksjoner som skal sørge for at prosessoren bruker lite strøm. Mye av vitsen ved en ny prosessor faller bort dersom man skal tape batterilevetid på høyere ytelse. Da kan man like greit benytte desktopprosessorer i bærbare, slik trenden nå peker mot i dette segmentet. Husk på at Intel gikk opp i pakningsstørrelse når de introduserte Pentium 4-M også. _________________ Med vennlig hilsen, Mohammed Sourouri http://www.barbara.no [ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-03-29 12:25 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå