Gå til innhold

Anh Vu ut av Idol 2004?

Anbefalte innlegg

http://www.petitiononline.com/anhvu/petition.html

Anh Vu har en utrolig god stemme, hun er, som Jan Fredrik Karlsen sa, blant topp tre av de 11 finalistene som var med i første finalerunde. Vi vil nå ta aksjon, for å ihvertfall FORSØKE å få Anh Vu tilbake til Idol, for hun fortjener så ABSOLUTT ikke å ryke ut. Ihvertfall ikke så tidlig som hun gjorde. Sandra Lyng Haugen derimot, har en stemme som så absolutt ikke holder mål i en sangkonkurranse av dette slag. Vi vil etter en liten stund ta kontakt med TV2 og Idol-dommerne, for å gjøre et desperat forsøk på å få Anh tilbake. Skriv under, og vi vil vise til denne siden når vi snakker med dem. Støtt Anh Vu, hun fortjener å bli behandlet bedre enn dette! :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget var vel å stemme på deltakerene under programmet, ikke når det er ferdig. Det at smil og fnis (les Sandra) vinner over en veldig bra stemme (les Anh) reflekterer vel tversnittet av de som gir stemmer.

Godt forsøk, men prosjektet ditt virker ikke spesielt gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Nei, tviler STERKT på at vi får noen innvirking på deltakerlisten til Idol, men akkurat nå er jeg så irritert at jeg måtte bare gjøre noe med det. Det er nå bevist: Norges befolkning består av altfor mange kåtinger og rasister.

Lenke til kommentar

Nei, tviler STERKT på at vi får noen innvirking på deltakerlisten til Idol, men akkurat nå er jeg så irritert at jeg måtte bare gjøre noe med det. Det er nå bevist: Norges befolkning består av altfor mange kåtinger og rasister.

Du har konkludert med at Anh ikke gikk videre pga hudfargen? Trung burde vel ha byttet plass med Rolad for at teorien din skal holde vann.

Lenke til kommentar
Du har konkludert med at Anh ikke gikk videre pga hudfargen? Trung burde vel ha byttet plass med Rolad for at teorien din skal holde vann.

sant, men hvilken annen forklaring kan man ha for at den som hadde beste sangstemme røk ut? :wow:

Jeg tror mange av de som stemmer ikke bare stemmer på sangprestasjonene. Alle deltakerene blir profilert i media. Avisoppslag, artikkler i blader og egen idolspalte i Sone2. Stemmegiverene danner seg en mening om de forskjellige deltakerene gjennom hele uka, ikke bare under direktesendingen på fredagskvelden. Deltakere som gjør seg bra på TV og har en positiv utstråling får flere stemmer enn deltakere som ikke gjør det så bra i media.

Lenke til kommentar

Det ligger en tråd om dette på film tv.. og der kopierte jeg det jeg nettopp skrev.

Det skulle vist bli et voldsomt, og totalt unødvendig oppstyr rundt dette. :thumbdown: Førstesiden av VG å greier (ikke for at det sier så mye...)

Uansett så må man innse et par ting. (nå snakker jeg generelt) Det ene er at noen tror Idol kun dreier seg om sangstemme/sangkonkurranse. Det er jo feil. Hvis en deltaker mangler både talent og utstråling, har de da ingenting å gjøre som artister - uansett hvor god de er til å synge. Artistene som går videre og evt vinner skal jo på turné og opptre for folk. De må jo ha et publikum og opptre for! Mange har tydeligvis glemt at dommerene i første runde, plukket vekk 7000 deltagere på flere grunnlag enn bare stemmen. Akkurat på samme måte som folket nå stemmer fram de som de liker best.

Det andre er hvorfor Sandra skal få skylden for at Ahn gikk ut? Det er jo helt bak mål. Alle som beklager seg håper jeg i alle fall stemte på Ahn - hvis ikke har dere jo ingenting å klage over.

Blir akkurat som hjemmesitterene etter et lokal eller stortingsvalg skal klage på politikken :roll:

Det verste er forresten folk som begynner å bable om rasisme oppi dette. Hvordan skulle rasistene stemme ut en deltager, hvor konseptet går ut på den som får flest stemmer går videre?

Lenke til kommentar
At noen faktisk vil ha ut Trung er skam.

Ontopic så mener jeg at Anh gikk ut var HEEELT galt, og Sandra sang ganske forferdelig i kveld. Mine personlige favoritter er Trung og Susanne, så jeg håper de kommer langt.

Er så enig, bortsett fra at Trung og Maria er mine favoritter. Er selv profesjonell musiker og har drevet med musikk siden jeg kunne gå, har selv platekontrakt, så jeg skal prøve å gi en litt teknisk mening på dette..

Det jeg har å si at dette er ett tegn på popbransjens virksomhet innenfor musikken. Beauty before talent har det vært siden popbransjens første "idoler" og slikt kommer det til å være en lang stund framover.

Vi fikk et ekstremt godt eksempel på dette her i går, da Sandra gikk videre og Ahn Vu ikke kom med.

Når jeg hørte Ahn synge så la jeg meg ned i senga og nøt det så utrolig mye, jeg tenkte ikke på om hun gikk videre eller ei, det var en selvfølge.

Personlig har jeg favorisert Sandra utseendemessig, men profesjonelt sett så var hennes gjennomføring av en utrolig dårlig låt, enda verre. Hun bomma på ekstremt mange toner, og de høyeste frekvensene hadde hun ikke klart å nå om jeg hadde mastra henne i Cubase/Soundforge med Waves 10 engang.

En skam for musikkbransjen, men er personlig glad jeg ikke har noe med popbransjen å gjøre ;)

Hvem andre røk ut i går ?

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Anh og han der... Haarr fyren tror jeg det var... Husker ikke fornavnet.

Sandra er lekker, men ikke akkurat noe stemmeprakt, for å si det sånn.

Men var ganske lite fornøyd, synes ingen var noe skikkelig gode i går. Kan hende det var tv-en min som var litt screwa og haxa lyden litt... Men men...

Nei, jeg skriver ikke under på at Anh skal inn igjen.

EDIT::: Ja, var det ikke Roald Haarr han het? Han som gikk ut?

Endret av zalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...