Gå til innhold

banner design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, må jo si jeg skjønner hva du er interessert i når du sier det...

Men personlig så er det en banner jeg helst ikke vil se igjen, fargen var stygg og jeg likte ikke oppsettet...

"er banneren bra designa reint vissuelt?"

Nei...

"skjønner du hva jeg er interessert i?"

Ja...

Lenke til kommentar

bruker banner saken i photoshop, jeg økte bare oppløsninga for det blei så dårlig, tenkte å senke den etterpå igjen.

enda jeg har godt på media i snart 3 år...må gjøre det jeg har lært da.

være objektiv i tillegg, denne banneren var bare subjektiv. rett i photoshop liksom uten å tenke noe særlig.

Lenke til kommentar

Sorry, men nei, den funker ikke.

Banneren din er visuellt sett ikke helt bra. Ingen god bruk av farge og form. Dessuten er den, på teknisk plan, dårlig utført. Dårlig kutting, lavoppløselig råmateriale, kjip bruk av filtere. Sorry, jeg er bare ærlig.

Siden funker ikke på noe vis heller, desverre.

* Får vondt i øyene av å lese menyen.

* Hvorfor blå i "logoen" og rødt på meny?

* For mørk bakgrunnsfarge, som egentlig ikke er annet en stygg, i sin sammenheng.

* Stygg bruk av dropshadow.

* Hva i alle dager gjør den linsa oppe i hjørnet? :dontgtit:

* Også her er det en del bugs og andre rent tekniske feil.

Sorry mæjt :p Stå på :yes: og ikke vær redd for å poste her.

:fun:

EDIT: Straight out -> Slakt MK-læreren din.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

nesten komisk :)

må prøve noe enklere kanskje

må glo på toturials da...

foresten..logoen=jeg. kameraet skulle liksom øke kommunikasjonen mellom meg og banneren. Og gi en ide av innholdetm på siden.

men skal jeg prøve å lage noe som assosieres med data og film istede for direkte ting som binære tallsystem og videokamera?

designet skal ikke bare være fint men gi assosiasjoner til budskapet jeg vil ha frem.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Ja, det er greit nok at du har lært deg mye MK-sjargong. MEN det der er da ABSOLUTT ikke en _logo_!!!

Åsmund, du må gjerne bruke de elementene du har brukt, men bare på en MYE bedre måte. Rent teknisk og visuellt. Hvorfor ikke f.eks bruke farger for å få frem en viss stemning? Dette må dere da virkelig ha lært på MK? :)

Lenke til kommentar

ja... Jeg har ikke gjort dette så mye før. 2 år siden forrige hjemmeside, det har vel vert opp til en selv. Har glemt mye.

bruker colormatch jeg. Leste litt fargeteori på en link dere ga meg.

ville ikke godta det verktøyet, for jeg fant ikke noe teori omkring det før nå.

må skaffe meg engelsk versjon av photoshop ialefall.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
Ja, det er greit nok at du har lært deg mye MK-sjargong. MEN det der er da ABSOLUTT ikke en _logo_!!!

Jeg forsøker meg på en ørliten definisjon: En logo er den delen av et design som alltid blir gjenbrukt.

I webkretser er en logo en (som oftest vektorbasert) svart-hvitt-figur som ene og alene representerer eller identifiserer et nettsted. Denne kan presenteres på ulike måter – f.eks. i farger eller i 3D – og plasseres inn i en større grafisk sammenheng, som på Web vanligvis enten er en header (grafisk hovedoverskrift) eller et banner (grafisk lenke).

Hvis dette var uklart, så se litt nøyere på grafikken øverst på alle Hardware.no-sidene. Helt til venstre har du den lett gjenkjennelige sammensmeltingen av en h og en w som utgjør Hardware.no-logoen (jeg er litt usikker på om teksten «hardware.no» hører med). Den større boksen denne er satt inn i, som inneholder en masse blåaktig grafikk, er en header. Headeren kan forandres uavhengig av logoen dersom siden redesignes (blåfargen til logoen er ikke en del av logoen, men en måte å presentere logoen på), og brukes dessuten sjelden i andre sammenhenger. For eksempel inneholder avatarene til dette forumets administratorer bare Hardware.no-logoen, og ikke i tillegg de mengder med blå grafikk som dekorerer toppen av alle sidene.

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar

ja dette var bare en skisse..det tekniske angående kutting var pga hurtig leiking.

men fargene og filterbruken er dårlig.

logoen var og bare for å putte noe der for å se elementer i sammenheng.

logoen skal byttes ut.

Kanskje jeg lager noe enklere og bedrer designet etterhvert.

Lenke til kommentar

Det epsilon her fremlegger på et svært veltalende vis, stemmer. Egentlig akkurat det jeg ville frem til :)

Åsmund:

ja dette var bare en skisse..det tekniske angående kutting var pga hurtig leiking.

Idioti nok å poste det da ;) Om du sitter og jobber med noe, og vet det kan forbedres, så GJØR du det før du poster det.

men fargene og filterbruken er dårlig.

Jau, og filterbruk er fyfy med mindre man gjør det med vett.

logoen skal byttes ut.

Jeg ser fremdeles ingen logo :dontgetit:

Kanskje jeg lager noe enklere og bedrer designet etterhvert.

Enkelt nok var det, men det var bare dårlig.

Ikke BEDRE designet, men lage et nytt og bedre ;)

:)

Lenke til kommentar

ja gidder ikke argumenter for postinga...litt så: var for å se hvordan elementene passa sammen, gadd ikke bruke tid på noe som kanskje ikke kunne vert bra uansett, men som du sier om jeg jobber med det så kan det bli bra?

logo og logo..."ÅN" greia. lagde en blanding av de bokstavene som jeg var fornøyd med på ungdomskolen. har brukt den til en del så den er i blodet.

Må streve litt i illustrator før jeg ber om hjelp til det. enkel logo.

sitat:

Enkelt nok var det, men det var bare dårlig.

Ikke BEDRE designet, men lage et nytt og bedre

sant nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...