simenss Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg skal kjøpe meg ny hardisk, og har funnet en jeg kan tenke meg. Nemmelig "Maxtor DiamondMax Plus 9". Men når jeg leste testen til denne hardisken på Hardware.no kom det til slutt fram at til tross for den gode ytelsen, så ble den veldig varm og gav fra seg en høyfrekvent lyd (se her). Det står i testen at man kan få ned varmen med en vifte (noen som har noen å anbefale fra f.eks. MPX?), og så står det at man kan få ned støyet med et lukket kabinett. Jeg har planer om å kjøpe dette kabinettet. Vil det holde støynivået greit nede? Takk Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg veit ikke helt men hvis lyd er et problem for deg så kanskje kjøp deg dette kabinette! Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) jeg har sata utgaven 120gig maxtor og er veldig fornøyd. En disk type jeg har dårlig erfaringer med er WD. Begynner med den høyfrekvente vininga etter noen mnder. Selv min gamle ibm 75gxp 30gig serien overgår de 3 WD diskene jeg har hatt.Selv den nye 80giggern fra WD jb serien begynner med denne høyfrekvente hvininga. Seagate har jeg alldri hatt,men husker en kamerat for et par år tilbake hadde en Segate og vi ble vel enige begge to at det var en veldig treig disk,som ingen av oss skulle kjøpe igjen. Maxtor disken er vel den beste og mest stabile disken jeg har hatt til nå. En bonus med Maxtor er at en formattert 120 gigger gir 114gig,mens andre gir 111 gig,ikke at det betyr så voldsomt. Maxtor disken kan ikke høres ved idle,iallefall ikke min disk. Endret 12. mars 2004 av Råner`n Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg har selv hadd en sånn disk, og har en kamerat som har 3 slike, i 120GB-utgaven. Alle bråker ganske mye. La særlig merke til det i min egen PC siden den "bare" bråker normalt mye. (kameraten min sin PC bråker noe for J****.) Jeg solgte heldigvis min disk til en god pris bare et par uker etter jeg hadde fått den og kjøpte en Samsung. Har ikke merket noen ytelse-forskjell, men er i hvertfall glad støyen er redusert betraktelig. Foreslår du gjør som meg: Selger den og kjøper en som er mer stillegående. Du taper neppe mer enn et par hundre kroner på dette. Det er uansett minst like billig som å kjøpe inn en drøss med lyd-dempende saker. (HD-holder, Magic fleace, etc) Lenke til kommentar
simenss Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Det er uansett minst like billig som å kjøpe inn en drøss med lyd-dempende saker. (HD-holder, Magic fleace, etc) Hvor får jeg kjøpt "lyd-dempende saker" da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det er uansett minst like billig som å kjøpe inn en drøss med lyd-dempende saker. (HD-holder, Magic fleace, etc) Hvor får jeg kjøpt "lyd-dempende saker" da? Biltema, Toshov bilrekvisita og andre slike forretninger har et greit utvalg i dempematter. Mulig microplex også har noe (uten at jeg har sjekket opp det). Strikk til å henge opp harddisker får du i en hver kontor-rekvisita forretning. Det finnes også ferdige rammer med strikk, gummiknotter og harddisk-kabinetter med lyddemping. F.eks hos microplex. Stillegående vifter finner du også hos microplex. Stillegående hardware får du i alle hardware-butikker, bare husk å finn ut hva som er stillegående via objektive tester på nettet før du bestemmer deg for hva du skal ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå