Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali vs Bluecom

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt INO en stundt nå, og har funnet ut at det er dårlige greier.

Her tilbyr bare telenor, tiscali og bluecom adsl, siden Telenor :no: er uaktuelt, så må det bli tiscali eller Bluecom.

Bluecom

etablering: 995

Månedspris: 349

Hastighet: 720/128

Tiscali

etablering: 995

Månedspris: 329

Hastighet: 704/128

Noen som har synspunkter på hva som er best?

Endret av olasoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for bluecom du, har bare hatt positive erfaringer med dem.

De har ingen kødd med PPOE som noen sa, og når linja er oppe, så er det bare å surfe uten noen form for programvare. Men husk å fjern alle haker på "Innstillinger for LAN" når du får det, det var grunnen til at det ikke virket her de 5 første minuttene :blush::laugh:

Lenke til kommentar

Har hatt Tiscali siden høsten 2003. Har ikke hatt noen problemer med linjene. Enkelte ganger går det litt treigt men ikke mer enn man kan forvente. Problemet er hvis du skal ringe support. Vær forberedt på venting. Mail er ikke noe bedre. Hvis du får svar på mer enn 50% av mailene så er du heldig.

Lenke til kommentar

Hva du enn gjør, ikke velg Tiscali. Så lenge det ikke er noe feil på regninger e.l. kan det kanskje være ok nok . Men du kan faktisk regne med å vente

i et halvt år bare for å få ordnet opp i en fillefaktura som er feil. :p

Og det har skjedd mye rot hos meg hvertfall. Selv måneder etter at jeg var ferdig med dem kom det feil regninger fra dem. Helt håpløse. Kundeservice er en vits i sånne tilfeller. De sitter helt hjelpeløse og kan ikke gjøre noen ting. Du må bare vente og vente og vente uten å få mulighet til å snakke med noen. Idiotfirma!

Bluecom er sikkert greie nok. har ikke hørt mye tull om dem.

Men hvorfor ikke vurdere Tele2?:

Medium 704/128 328,-

Large 1024/256 469,-

Gjør-Det-Selv 995,-

montør 1.995,-

Har hatt Tele2 enn god stund nå, og er meget fornøyd på alle måter :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Yo! Gå for Bluecom!! Jeg har hatt det i snart 2 år, og har hatt samme IP hele tiden :)

*nudge-nudge if you know what I mean*

Stabilt, bra hastighet, og har meget gode erfaringer med kundeservice de 2 gangene jeg har hatt behov for de.

:)

Lenke til kommentar
Go for Bluecom! Har det selv, rimelig stabilit og raskt. Dessuten er det ikke noe PPOE elns kødd med dem. Bare plugge i TP kabelen også SURF'n PlAY!

Go for Tiscali! Har det selv, rimelig stabilit og raskt. Dessuten er det ikke noe PPOE elns kødd med dem. Bare plugge i TP kabelen også SURF'n PlAY! ..

Endret av eXpoN
Lenke til kommentar
Gjest member-43066

Det finnes masse forskjellige erfaringer med alle ADSL levrandører. Men i hovedtrekk har jeg hørt dette:

Tiscali: Helt rævva, har en kompis som har det. Pingtider er rævva, service lyver til deg og de vil forandre kontrakten til sin fordel.

Nextgentel: Mye båndbredde for en god pris. Men noe høy ms til servere. Har hatt ngt selv i 2 år. førnøyd. Support kan bli bedre.

Telenor: Jeg hadde ALDRI kjøpt noe telenor, fordi, vel, det er telenor. Limit på nedlasting er jo HELT absurd. Noen av support folkene kan så lite er at det er direkte uforsvarlig at dem sitter der. Linjene er forholdsvis gode.

Tele2: Virker som dette er telenor uten nedlastnings limit. Virker Greit.

Bluecom: Delte meninger, mange mener det er bra. Mange mener det er dårlig. Har/Hadde rævva support, men dette er vel en gjenganger i denne bransjen. Litt lite for pengene virker det som, men _MYE_ bedre enn Tiscali.

Catch: Virker bra. Greit med båndbredde. Veldig bra ms, men litt dyrt.

Sikkert masse levrandører jeg har glemt ... men men...

Lenke til kommentar

Har en kompis som har Tiscali 704/128.hatt det i 2år nå.Ikke hatt en eneste dag der internetten har vært nede.Det står på hele tiden.Kan anbefalle Tiscali på det varmeste.Kjenner ingen som har Bluecom,så det kan jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar
Har en kompis som har Tiscali  704/128.hatt det i 2år nå.Ikke hatt en eneste dag  der internetten har vært nede.Det står på hele tiden.Kan anbefalle Tiscali på det varmeste.Kjenner ingen som har Bluecom,så det kan jeg ikke si noe om.

Som jeg og andre forsåvidt presiserte, er det ikke det tekniske som er problemet med Tiscali. ( reagerer bare på at noen kan anbefale dem "varmt" uten tydeligvis å vite hva da de gjør).

Og så tror jeg ikke noen av disse ISPene har "nedetid" å snakke om lenger.

Les litt av det som er skrevet både i denne og andre tråder om Tiscali. Min egen og andres erfaring med dem i faturasaker o.l., er så hårreisende at jeg bestemt finner det legitimt å avdvare mot dem offentlig!

De snakker usant, vrir på ting og ignorerer saklige henvendelser over en lav sko. Så lenge de står for den linja, mener jeg de hadde fortjent å miste lisensen til å drive. Det har jeg også fortalt dem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...