Maroder_S Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei. Jeg lurer på hvordan man får til et ikon til venstre for internettadressa i div. nettlesere? Overklokking.no har jo det, så, hvordan kan man fikse dette? Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Bounce! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Du lager det ikonet du vil bruke, og legger det som favicon.ico på rota på serveren. Om du ikke har noe program å lage ikoner med kan du gjøre det på denne måten: 1. Tegn/importer det bildet du vil bruke i et tegne- eller bilderedigeringsprogram 2. Forminsk det til 16x16 pixels 3. Lagre det som .bmp-fil 4. Endre filnavn til .ico Det vil ikke være mulig å legge flere bilder i fila på denne måten, for å bl.a. støtte flere ikonstørrelser, men du vil få et fungerende ikon i den størrelsen du har satt. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Takk...men..jeg får det ikke til å virke! Jeg legger jo det på rota, altså der index.html er? Jeg har også prøvd å legge det på ../public_html, tror ikke jeg har skriverettigheter lenger ned enn det. Er bare hjemmesida mi på studentserveren i Bergen da. Men hadde vært morsomt å fått til, klarer ikke å kopiere andres faviconer en gang, noe som får meg til å tenke at jeg legger den feil sted... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg er langt fra noen ekspert på dette, men jeg trur det må ligge på rota på domenet ditt, dvs. at du ikke kan ha det på de undersidene jeg mistenker at den studentserveren gir deg. Bortsett fra det er det ikke alltid ikonet kommer opp, hvorfor veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 er det ikke sånn at man må legge sia i favoritter også? 'fav' icon Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 jo, det må man..det funka ikke på ok.no før jeg lan i favoritter Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Microangelo er flott til sånt. Kan gjøre om bilder til .ico osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå