twarr Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg vet ikke engang om jeg greier å få ut det som har brekt... jeg brakk ikke på den, jeg bare tok den ut helt normalt, forsiktig, så fulgte festet med... jeg skal prøve å få det ut, men det er lite trolig at jeg greier... jeg lurer på om webshoppen tror meg da, da jeg allerede har fått et defekt hovedkort fra de (asus k8v deluxe).. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det er ikke noe "magisk" med festene, den utvendige konstruksjonen er meget enkel, så aldri så galt at litt superlim ikke ordner opp. Eventuelt kan du jo bare lime fast kabelen i disken, så har du disk med fastmontert kabel. Angående S-ATA konstruksjonen - det later det til å være forskjell fra feste til feste angående hvor godt kabelen sitter fast. Noen ganger sitter de bra, andre ikke. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 en hd skal da for svingende tåle å bli plugga ut og inn....!!!!!! forlang ny disk av annet merke......!!! dette er en drittproduksjon og skal ALDRI godtaes av deg som kunde.!!!!! Helt enig. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Dere tar i alt for mye. Har ingen problemer med mine S-ATA kabler og fester... Kanskje dere tar raseri i underbevisstheten ut over elektroniske produkter på hvilket grunnlag sier du dette på? ikke nødvendig å leke bedreviter bare fordi du har fått det til. Du er en av de uten forståelse for ironi, right? Det er som oftest brukerfeil når S-ATA festet brekker. Jeg synes det er mer enn nok solid... er vel heller DU som er en av de som ikke har forstått at ironi er en muntlig uttrykksform som sjelden egner seg skriftlig... Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 en hd skal da for svingende tåle å bli plugga ut og inn....!!!!!! forlang ny disk av annet merke......!!! dette er en drittproduksjon og skal ALDRI godtaes av deg som kunde.!!!!! Helt enig. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Kan jo hende at pluggen hadde noen dårlige loddinger, har fått nytt hovedkort og prosessor da socket knakk hos ps-data en gang. Det kan hende. Da slipper du å lyge også. Lenke til kommentar
SS7 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 twarr: "Jeg snakker om WD 200 gb S-ATa disk.. jeg skulle plugge ut s-ata kabelen, og da BRAKK festet!!" Hmm, di festne er GANSKE skrøpelige, og hvis du ser hardt nok på dem så detter di jo av (da snakker jeg om kabelene da)Men det du gjør, er å si at den var sånn når du fikk den i posten. Det er egenligt den eneste måte du kan få en ny hdd på! Tror verken datashappa der du handla dette eller WD vil gjøre noe annet en å gi deg en ny ettersom di ikke har noen bevis på at den ikke kom sånn. Men, hvorfor kjøpe en så stor S-ATA disk, det er jo bare waste av penger. Di aller fleste, da snakker jeg om nesten alle inntegrete S-ATA kontrollere kjører ikke på 150ATA, men 133ATA. Dessuten ser jeg ikke visten med å legge ut di ekstra kronene di skal ha for en S-ATA 200Gb i stede for en P-ATA 200Gb. Men, si at disken kom slik, eneste måte!! Takk for meg.. Beklager, offtopic, men jeg klarte ikke dy meg! Di = de. Ikke DI men DE! Ikke "Di gir deg en ny" men "De gir deg en ny" Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 I går mottok jeg den nye hardware'en min, og ikke nok med at jeg fikk et defekt hovedkort, så måtte jo selvsagt dette også skje. Jeg snakker om WD 200 gb S-ata disk.. jeg skulle plugge ut s-ata kabelen, og da BRAKK festet!! Hva skal jeg gjøre? Går dette på reklamasjon eller garanti? Jeg vet at denne posten kanskje virker litt desperat, men dette er ikke noe kjekt! Håper noen har noen tips/råd til meg.. mvh Twarr Er det plastikk som har knekt fikses det med en liten tube superlim. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg knakk festet på min raptordisk når jeg monterte den. Det er noe av det skjøreste jeg har vært borti. Hadde til da til gode å ødelegge noe som helst, og jeg har bygget flere titals maskiner de siste åra. nå "henger" pluggen bare på pinnene som stikker ut fra harddisken. Jeg vurderte ikke å ta kontakt med norek, men jeg tror at jeg skal sende en mail nå. Dette er noe som produsentene burde klare å ordne opp i. En harddisk skal kunne monteres uten at den kontakten ryker. DrErling Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Ring og si at du fikk den i den stilstanden.. du får sikkert ny gratis... Glimrende råd. Slikt holder prisene på harddisker oppe. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) en hd skal da for svingende tåle å bli plugga ut og inn....!!!!!! forlang ny disk av annet merke......!!! dette er en drittproduksjon og skal ALDRI godtaes av deg som kunde.!!!!! Helt enig. Kast den ut av vinduet på et 10-etasjes hotell og si at ikke den virker, og er et drittprodukt, det hjelper nok. Det er innlysende at harddisker og kontakter til slike må behandles forsiktig. Det ikke som å skru på en Harley heller. Merkelig at folk legger skylden for sin egen udugelighet på alle andre Endret 14. mars 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 spør dere meg høres det ut som en kontrusksjonsfeil og det skal man ikke behøve å godta som kunde. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Tror ikke det er noe RMA på dette. Jeg har en del bekjente som jobber hos Hattelco. Når monteringa der brekker Sata kontakten så regnes det som tap i hvertfall. Endret 14. mars 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det beste er å være ærlige overfor dem du handla hos. Ring å si at kontakten brakk ved montering og at du mener at du ikke tok særlig hardt i. Si at du mener at en disk burde tåle såpass. Hør så på hva de sier om saken. Hvis det er en kjent svakhet/ feil så kan det godt hende at du får byttet den. Hvis ikke går det jo an å høre om du og butikken kanskje kan dele på kostnaden for en ny? Skader jo ikke å spørre... På sikt kommer en ikke langt med å lyve. Lønner seg i de aller fleste tilfellene å fortelle sannheten. Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg er også skuffa over dette på s-ata. Det som skjedde hos meg var at den ene pluggen på kabelen knakk, som gjorde at den ikke ble sittende godt nok, som igjen gjorde at deler av festet på hovedkortet også knakk.. Heldigvis går det an å få en kabel (som ikke er ødelagt) til å sitte brukbart, men uansett ganske kjipt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå