twarr Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 I går mottok jeg den nye hardware'en min, og ikke nok med at jeg fikk et defekt hovedkort, så måtte jo selvsagt dette også skje. Jeg snakker om WD 200 gb S-ata disk.. jeg skulle plugge ut s-ata kabelen, og da BRAKK festet!! Hva skal jeg gjøre? Går dette på reklamasjon eller garanti? Jeg vet at denne posten kanskje virker litt desperat, men dette er ikke noe kjekt! Håper noen har noen tips/råd til meg.. mvh Twarr Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Brukerfeil, og dekkes derfor ikke av garanti. Sorry, men du må nok betale tabben selv. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Ja, dessverre. Men du kan jo prøve å bruke litt fantasi, så vil det _kanskje_ gå å reparere den. Evt. sende den til Western Digital å få de til å reparere den for en pengesum. Det er jo tross allt verdt et forsøk. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hvilket feste er det snakk om? I alle fall, ikke gi opp før det er for sent Lenke til kommentar
twarr Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) heisann, det er selve s-ata pluggen (dataoverføringspluggen) Resten av festet står faktisk fast inne i kabelen, og pluggene er der fortsatt (på harddisken) så det jeg kan gjøre er å bare sette den på plass, og visst den ikke blir rørt noe på, så kan det jo faktisk være mulig at det funker.. visst jeg skal prate med WD om reperasjon, er det noen som har en email adresse? Endret 13. mars 2004 av twarr Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Enkelt spørsmål: Brakk du festet ved et uhell, eller gikk det istykker nesten helt av seg selv? (da har du nesten ikke brukt mere styrke enn det som er strengt tatt nødvendig for å sette det på). Har du derimot brukt for mye makt så blir det verre. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg brakk festet ved et uhell, jeg vet ikke engang om at jeg brakk det! jeg skulle drage av kabelen (forsiktig) så hørte jeg bare en rar lyd, så var det plutselig brekt (jeg presiserer at jeg ikke brukte kraft i det hele tatt)... veldig hvor svakt det var... jeg brukte ikke makt i det hele tatt.. Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Ring og si at du fikk den i den stilstanden.. du får sikkert ny gratis... Lenke til kommentar
tokr Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 akkurat samme skjedde med meg... samme harddisk...syntes ikke engang at jeg var hardhent. men jeg bare dyttet den på plass og teipa litt og den har ikke konka ut ennå... tre uker senere liker ikke SATA grensesnittet... for spinkelt... skulle vært noe ala feste på nettverkskabler... med et skikkelig "klikk" når du er inne Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Les litt her. Det kan jo hende du kan få ny HD av dem. Hvis du er heldig. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Shit au, sier jeg. Du var meget uheldig [Ond modus]Send mail til kjøpestedet og si at harddisken var ødelagt når du fikk den - si at festet var brekt når du fikk den. Lirk festet ut av kabelen og legg det med [/ond modus] Lenke til kommentar
KongJudas Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Må si meg enig i at s-ata kablene og festene var en stor skuffelse. Skulle hatt en bedre festeanordning slik at det laget et skikkelig "knepp" nå den var på plass! Endret 13. mars 2004 av KongJudas Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Kan jo hende at pluggen hadde noen dårlige loddinger, har fått nytt hovedkort og prosessor da socket knakk hos ps-data en gang. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Dere tar i alt for mye. Har ingen problemer med mine S-ATA kabler og fester... Kanskje dere tar raseri i underbevisstheten ut over elektroniske produkter Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 twarr: "Jeg snakker om WD 200 gb S-ATa disk.. jeg skulle plugge ut s-ata kabelen, og da BRAKK festet!!" Hmm, di festne er GANSKE skrøpelige, og hvis du ser hardt nok på dem så detter di jo av (da snakker jeg om kabelene da)Men det du gjør, er å si at den var sånn når du fikk den i posten. Det er egenligt den eneste måte du kan få en ny hdd på! Tror verken datashappa der du handla dette eller WD vil gjøre noe annet en å gi deg en ny ettersom di ikke har noen bevis på at den ikke kom sånn. Men, hvorfor kjøpe en så stor S-ATA disk, det er jo bare waste av penger. Di aller fleste, da snakker jeg om nesten alle inntegrete S-ATA kontrollere kjører ikke på 150ATA, men 133ATA. Dessuten ser jeg ikke visten med å legge ut di ekstra kronene di skal ha for en S-ATA 200Gb i stede for en P-ATA 200Gb. Men, si at disken kom slik, eneste måte!! Takk for meg.. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Dere tar i alt for mye. Har ingen problemer med mine S-ATA kabler og fester... Kanskje dere tar raseri i underbevisstheten ut over elektroniske produkter Det kan også være produksjonsfeil. festet kan ha hatt et svakt punkt. Jeg oså er ikke så begeistret for s-ata, synest det er alt for spinkelt og pluggene detter fort ut. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Dere tar i alt for mye. Har ingen problemer med mine S-ATA kabler og fester... Kanskje dere tar raseri i underbevisstheten ut over elektroniske produkter på hvilket grunnlag sier du dette på? ikke nødvendig å leke bedreviter bare fordi du har fått det til. Lenke til kommentar
nogard Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Dere som sier at han skal sende den inn og si at den kom slik i posten ser ikke ut til å ha noen moralske grenser, takk for at dere hjelper til å gjøre all hardware dyrere. Hvis det er slik at festet og kablene til sata er altfor spinkle ville det vært bedre å skrive til produsentene og klaget på det og med det grunnlaget kreve en ny harddisk. det er kanskje et bomskudd, men i hvertfall et forsøk som ikke er ulovlig. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Dere tar i alt for mye. Har ingen problemer med mine S-ATA kabler og fester... Kanskje dere tar raseri i underbevisstheten ut over elektroniske produkter på hvilket grunnlag sier du dette på? ikke nødvendig å leke bedreviter bare fordi du har fått det til. Du er en av de uten forståelse for ironi, right? Det er som oftest brukerfeil når S-ATA festet brekker. Jeg synes det er mer enn nok solid... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 en hd skal da for svingende tåle å bli plugga ut og inn....!!!!!! forlang ny disk av annet merke......!!! dette er en drittproduksjon og skal ALDRI godtaes av deg som kunde.!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå