andreas76 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Hei, Jeg har en PC med to Maxtor 80 GB disker. Har nå tatt PCen ut i stuen siden kontoret ble gjort om til barnerom, og får nå kontinuerlig klage på at PCen er for bråkete. Det er diskene som "winer" for mye... Nå skal jeg kjøpe nye disker tenkte jeg, og vil ha de som er mest stille og samtidig god som OS-disk. Hva har du for erfaring?? Mange sier Seagate, men har hørt flere steder at den lager en høyfrekvent lyd, og det har jeg jo allerede... Finnes det alternativer som er gode nok? Tenker på støydempere av forskjellig slag. Jeg har støydempet kabinettet mitt med biltema 7 mm skum. Synes ikke det ble særligt bedre... Takk for hjelpen Edit: Noen som har erfaring med Western Digital Caviar SE 250 GB Fluid (WD2500PB) Endret 12. mars 2004 av andreas76 Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Håper noen kan hjelpe meg her... Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Seagate er hdd'ene som er kjent for å lage minst støy. etter mine erfaring av kunnskap eg har plukka opp så bruker eg å sei: WD: mindre varmeutvikling, meir støy SG: meir varmeutvikling, mindre støy. er ikkje sikker på om dette er 100% rett men SG'en skal iallefall ha mindre støy Lenke til kommentar
Vike Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 har seagate barracuda 120gb.....meget stille Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Har 80 gigg og 120 gigg seagate og de er meget stillegående...Kan ikke høre noe støy fra de.... Endret 14. mars 2004 av Znoken Lenke til kommentar
palarsen Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Etter å ha prøvd både WD, Seagate og Samsung tror jeg at jeg må holde en knapp på Samsung-diskene. Veldig lavt støynivå ved idle og ikke spesielt mer når disken er aktiv. Den blir ikke spesielt varm heller. Dette er selvfølgelig bare basert på mitt eget subjektive inntrykk og ikke på målinger. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 samsung med noisecontrol er jo stillegående. Bygget 30pcr for en skole som var slik samsung hd med noisecontrol (40g) aopen h500 kabinett (120mm vifte i psu) silent breeze2 dette var komponentene som laget lyd, cpu var xp2000. I et klasserom med 3-4m høyt tak så måtte jeg fokusere for å høre pcn, det var utrolig Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Anbefaler deg å lese noen av testene til hardware.no som du finner ->her<- Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har vært borti WD, seagate og samsung. Av det jeg har erfart var samsungen den mest stillegående. Den var VEDLIG stille. Derimot kan ytelsen på denne disken diskuteres... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har en Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA. Den er helt stille, utenom når den jobber. Da lager den en lav "knatre" lyd. Ikke plagsomt, men hørbart. Ikke blir den noe varm heller. Hadde to WD disker fra før. De har jeg nå tatt ut, siden de lager så mye støy. Min neste disk blir også en Seagate Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Monterte PC til mamma nå. I den satte jeg en 80GB Samsung m/noise guard (P-ATA) samt et vifteløs skjermkort og en stille cpuvifte. Maskinen er omtrent det man kan kalle lydløs. Du kan høre at maskinen går, men da skal det ikke være andre lyder i rommet. Dette er en P-ATA disk vel og merke, hvordan S-ATA utgavene er vet jeg ikke, men de er nok omtrent like stille. Konklusjon: Samsung er å anbefale hvis man skal ha en stille PC. Edit: kommer ikke så høye knatrelyder heller faktisk. Overdøves svært lett. Endret 14. mars 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Så det er ingen av dere som har Seagate disker som har opplevd høyfrekvent "vining"? Så på testen på HW.no at de hadde opplevd det, og er veldig redd for å få en slik disklyd, da er den vil være ubrukelig for meg... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Så det er ingen av dere som har Seagate disker som har opplevd høyfrekvent "vining"? Så på testen på HW.no at de hadde opplevd det, og er veldig redd for å få en slik disklyd, da er den vil være ubrukelig for meg... Har en SATA og en PATA Seagate 120 GB, og ingen av de lager høyfrekvente lyder, kun litt "knatring" når de jobber. Men veldig lav knatring. Anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå