Gå til innhold

Linux drivere fra ATI ?


Anbefalte innlegg

Mener å huske at sånn cirkus. et halvt år tilbake at jeg hadde hørt noe om at ATI lovet Linux drivere til Radeon serien sin i nærmeste fremtid,..

 

Er det noen som har hørt noe om dette,... ?

 

Mitt ATI Radeon VE kort funker forsåvidt greit i Linux på 2d og 3d via dri. - Men veldig ustabilt på noen spill/ appliaksjoner,.. Og slik som jeg har forstått det så støtter ikke ATI dri prosjektet økonomisk lenger,... Og det betyr at jeg aldri kan få gode drivere til Grafikkortet mitt i Linux. Det er litt plagsomt, Eks. på hvor det kan skje ustabilitet er i Quake III når som helst kan det komme Seg. Fault. - Driverne er meget gode i Quake 3 når de først funker, men når dette skjer får jeg MAKK !!! - Det hender jo også at driverne blir SLITNE etterhvert da,.. Eks. på en visualization plugin i XMMS,... går fint glatt plutselig lagger hele maskina på alt den gjør,... Skrur jeg av DRI går alt bedre untatt i spill,.. (da det er dri som styrer 3d akkserasjonen...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får google litt. Se om du finner noe. Radeon kortene har fått skryt for gode åpne drivere, så det kan være versjonen din som er b0rked. Driverne til Radeon er konstant under utvikling.

 

Let rundt, last ned ting, test, og skriv hva du fant ut. Sikkert en drøss som vil vite hva du finner ut. :smile:

Lenke til kommentar

Tror det gjelder de nyere kortene deres,...

Tror ikke sist jeg sjekket på http://xfree86.org at RadeonVE var støttet under XF 86 4.2. - Derfor må jeg holde meg til XF4.1 med dri integrering. Fant uansett kommersielle drivere.... http://www.xig.com - Virka helt konge de driverne der,... Men jeg føler ikke alltid for å betale for noen drivere liksom.... Kosta vel nærmere 1000 lappen for å få alle features,... - som ofte er kjekt,...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe,... svarer veldig sent,..

Men ville bare si at jeg faktisk fikk til kortet mitt i XFree86 4.2 ,... Det er faktisk ikke på lista for støtten,.. Men, men,.. det funker uansett,.. og de funker veldig godt,...

 

Bedre ytelse enn noen gang i Windows !!!! - Den støtter sikkert ikke alle features, men kortet mitt er ikke et konge kort med mange slike heller uansett !

 

Slakke meg skulle prøvd XF86 4.2 i Januar når det kom ut,...

Takk for tipset Radiax ! - /me er veldig fornøyd med ytelsen på min 3d i Linux nå for tiden ,.... - Spesielt med tanke på at kortet mitt egentlg er dritt i alt som heter 3d.

 

Endel texture feil var også retta på,... Eks. i tuxracer eller quake III kunne jeg tidligere se noen blinkende/manglende textures.. men ikke nå lenger,.. :smile:

 

Og helt til slutt : - Helt stabilt !!!!!!

 

Tror uansett ikke at XF4.2 støtter ATI Radeon 8500 (2d) i Linux,.. men det er vel bare prøve å se,...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...