Jymopbo Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 har fått meg en s-ata harddisk. det er en Seagate 160gb. siden det ikke følgte med s-ata driver diskett med hovedkortet, lasta jeg ned denne driveren og la filene på diskett hovedkortet mitt er GA-SINXP1394 (Gigabyte) under innstalasjon av win-xp trykker jeg F6, og velger at jeg en driver. får følgene feilmelding : "The disk you have supplied does not provide any relevant support files. Press any key to continue" kommer da tilbake der jeg velger driver igjen. noen som har forslag til løsning på problemet? setter stor pris på forslag. håper jeg posta i riktig katagori, siden hk er problemet, trolig... Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 den ligger sikert på cden som fulgte med hk. Kopier den til en disket. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det er Silicon Image SATA driver 3112 du skal ha. Lenke til kommentar
Jymopbo Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Det er Silicon Image SATA driver 3112 du skal ha. ja det er den jeg har, men som sakt "The disk you have supplied does not provide any relevant support files. Press any key to continue" men... fikk det til, starta bare opp xp-install med floppy i. uten å trykke på F6, da funket det. fant det det ut av ren flaks, glemte å trykke F6, deretter hørte jeg at pc'en leste av floppy'en, trengte altså bare sette inn floppy med driver og innstalere som vanlig. men takk for svar likevel Lenke til kommentar
gresh Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Fra S-ATA Guiden: Hvis de utpakkede filene du har lastet ned er større enn at du kan få lagt de på en diskett, pakker du ut filene på en annen maskin. Fjern readme.txt filer og de driverne du ikke trenger. For XP trenger du ikke drivere for win95, 98, me osv.Du trenger bare .sys, .oem, .inf filene når du skal installere windows xp på en S-ATA disk. Noen drivere har i tillegg en .cat fil, men har du ikke den er det ingen fare. Når du pakker ut den fila du lastet ned skal du bare legge innholdet av katalogen: Si3112\Si3112\ på en diskett. Ikke lag noen kataloger på disketten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå