Gå til innhold

Har hovedkortet mitt kortsluttet ?

Anbefalte innlegg

En dag jeg skulle skru på pc'en skjedde ingenting... Null liv.

Som den servicemann jeg er begynnte jeg å feilsøke. Tok ut alle unødvendige kort, prøvde å bytte på minnebrikkene o.s.v. Ingenting skjedde, til slutt skrudde jeg opp strømforsyningen og fant ut at en kondensator hadde eksplodert :cry:

Maskinen og mesteparten av utstyret er litt over et år gammel.

Dere tenker sikkert at det burde luktet svidd, men det gjorde det ikke siden jeg hadde valgt at et program skulle slå av maskinen når den var ferdig med det den holdt på med. Det må ha vært iløpet av den tiden jeg var borte at kondensatoren eksploderte for når jeg skulle slå på maskinen et par dager senere hverken luktet eller hørte jeg noenting.

Jeg er ikke spesielt flink til å ta vare på kvitteringer når jeg bestiller fra nettet og maskinen er ikke bestilt fra en og samme webshop. Jeg ringte PS Web for og sjekke om jeg hadde kjøpt strømforsyningen der, det hadde jeg ikke, men jeg fikk opplyst at det bare var 1 års garanti. Og sluttet leitinga etter Web shopen den var handlet hos. Jeg kjøpte en ny hos PS Data og monterte denne med samme resultat. Sprengt kondensator og stygg lukt.... :angry:

Jeg lurte på om ikke kjøpsloven sier noe om at det er 2 års garanti mot feil uansett? Hva om det er hovedkortet som har kortsluttet og ødelagt flere ting i pc'en enn de to strømforsyningene? Hva er mine rettigheter da? Hvor lang garanti er det vanligvis på HK, RAM og HD'er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...