HamiltonII Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Første som slo meg var også "bloat",men verden går framover og vi får mer datakraft. En annen ting er at vi legger historikken til MS i grunn vil nok ikke dette OS'et være noe å satse på før ihvertfall 1 servicepack er lansert. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg har svært lite til overs for flere av de nye detaljene med longhorn... Det største spørsmålet jeg må stille er følgende: Hva pokker kommer til å skje med oss som programmerer? Dersom en programkode må være signert og kryptert på en bestemt måte for kunne kjøres får vi alvorlige problemer med å kjøre egenprogrammert kode... Jeg håper de tar til vettet og gir brukerne mer rettigheter enn det kan synes som hittil. Det er flere som programerer for Longhorn allerede Man trenger stortsett iFRAME Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Men hvis LINUX-gjengen ikke liker hverken MS eller Windows, så hvorfor sitte der og kakkle da ?? Misunnelse?? Hvis man ikke liker en vare; hvorfor bryte seg inn i forettningen for å se på den da? Hvis det er meg du snakker til, så tar du en smule feil. Jeg har ikke noe imot Windows pga. religion, Linux, allergi eller noe i den duren. Faktisk, så synes jeg Windows 2000 og XP var ganske bra, selv om XP hadde en del unødvendig dritt (hunden på søken, defaultvisning på mapper som er helt grusom etc.). Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Etter det eg har lest om LH er det egentlig det meste av "nyskapninga" gammalt nytt, har hatt gode løysingar for det lenge i GNU/linux. Bloat er absolutt noko som LH står i fare for å bli, og då er det samma kva maskin du har, men bortkasta datakraft er idioti. Bedre å bruke det på noko fornuftig Lenke til kommentar
bkak Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 eg trur LongHorn blir ganske bra eg.. det med at ting blir kjørt fra en database (SQL Server!) gjer jo berre sakene bedre! viss du deaktivera en del av alt det visuelle blir det sikkert et kjempeOS! Enig, hvis de bare roer den "trusted computing"-greia si litt, så blir det sikkert bra, en database-variant av filsystemet er jo genialt, ihvertfall for meg, har jo 50k mp3er som er ett salig stress å holde orden i med det vanlige filsystemet. AtW Apples finder har den funksjonen for hurtigsøk, samme har locate og frontendsene som baserer seg på den til unix og unix-kloner. Men hvis LINUX-gjengen ikke liker hverken MS eller Windows, så hvorfor sitte der og kakkle da ?? Misunnelse?? Hvis man ikke liker en vare; hvorfor bryte seg inn i forettningen for å se på den da? Nå har ikke jeg giddet å teste longhorn, men folk flest vil tilegne seg kunnskap om det meste. Det er ikke slik at de fleste sverger til kun et operativsystem og så holder seg der, men heller at man veksler ettersom nye utgaver "på andre siden av gjerdet" har funksjonalitet man vil ha. Og hvorfor har du chuck som avatar hvis du er windows-fan? Det jeg finner mest genialt med Longhorn er at GUI'et blir drevet av GPU (skjermkortet). Derfor vil ikke det ta noen ressurser å tegne vinduer o.l. slik at prosessoren kan bruke ressurser på andre ting som f.eks. å kjøre selve programmet. Windows XP gjør jo allerede dette til en grad, hørt om alphablending? Anti-aliasing? Disse funksjonene går ikke så fint uten skjermkortdrivere. Dessuten har Mac OS X gjort dette i flere år. Er ikke så glad i å fremheve apple ensidig positivt, men dette er ikke innovasjon fra microsofts side. Windows kan være så lukket det vil for min egen del, men filformatene til microsoft burde være åpne slik at man får kryss-kompitable filer og systemer. Dette blir ikke så veldig mye nytt annet enn fjerning av en del gammel teknologi (hvorfor i ****** bruke samme dll-håndtering i windows xp/2000? Det er jo direkte absurd? Og beholde registeret så lenge?) og implementasjon av en del ny (hvorav det er en god del som rettes mot folk som ikke har planer om å leke med datamaskinen sin. Bloatware og wizards er ikke veien å gå.) Ikke få meg til å begynne på TCPA. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Men hvis LINUX-gjengen ikke liker hverken MS eller Windows, så hvorfor sitte der og kakkle da ?? Misunnelse??Hvis man ikke liker en vare; hvorfor bryte seg inn i forettningen for å se på den da? Og hvorfor har du chuck som avatar hvis du er windows-fan?Noen ganger kan man føle seg brydd av sine nærmeste, ja, selv sine foreldre... Endret 14. mars 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
bkak Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Men hvis LINUX-gjengen ikke liker hverken MS eller Windows, så hvorfor sitte der og kakkle da ?? Misunnelse??Hvis man ikke liker en vare; hvorfor bryte seg inn i forettningen for å se på den da? Og hvorfor har du chuck som avatar hvis du er windows-fan?Noen ganger kan man føle seg brydd av sine nærmeste, ja, selv sine foreldre... Er du sønnen til logoen av freebsd-prosjektet? Jøss, eplet faller langt fra unix-stammen. En annen ting er at han er en daemon, ikke en djevel. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det jeg finner mest genialt med Longhorn er at GUI'et blir drevet av GPU (skjermkortet). Derfor vil ikke det ta noen ressurser å tegne vinduer o.l. slik at prosessoren kan bruke ressurser på andre ting som f.eks. å kjøre selve programmet. Windows XP gjør jo allerede dette til en grad, hørt om alphablending? Anti-aliasing? Disse funksjonene går ikke så fint uten skjermkortdrivere. Dessuten har Mac OS X gjort dette i flere år. Er ikke så glad i å fremheve apple ensidig positivt, men dette er ikke innovasjon fra microsofts side. Det er ikke det at jeg mener MS kommer med noe nyskapende. Jeg bare synes det er bra at Windows endelig kommer til å ta i bruk GPU'en fult ut. Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det jeg finner mest genialt med Longhorn er at GUI'et blir drevet av GPU (skjermkortet). Derfor vil ikke det ta noen ressurser å tegne vinduer o.l. slik at prosessoren kan bruke ressurser på andre ting som f.eks. å kjøre selve programmet. Windows XP gjør jo allerede dette til en grad, hørt om alphablending? Anti-aliasing? Disse funksjonene går ikke så fint uten skjermkortdrivere. Dessuten har Mac OS X gjort dette i flere år. Er ikke så glad i å fremheve apple ensidig positivt, men dette er ikke innovasjon fra microsofts side. Det er ikke det at jeg mener MS kommer med noe nyskapende. Jeg bare synes det er bra at Windows endelig kommer til å ta i bruk GPU'en fult ut. Alt grafikk i Longhorn kommer til og bli vektorbasert(3D-Grafikk) Hvet ikke helt hvorfor men Det er mye lettere og lage Gjennomsiktiget, skygger, animisnjoner med vektorgrafikk(som er i longhorn) en Bitmaps(Som er i fra windows 1.0 til XP). Dette gir STORE muligheter!! Jeg kan tenke meg at det går ant og rotere på viduer Det grafiske på windows longhorn kommer til og lastes i kjermkort minne så det frigjør plass for andre ting + at alt grafikk blir regnet med gpu og det er bra. Da kan du f.eks Pakke ut noe STORT fra winzip eller instalere noe til hardisken uten at det hakker eller kjermbilde henger seg opp når du skal flytte på vinduer Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg har prøvd en ganske ny leak og mener at Longhorn kommer til å bli kjempebra!! Det er allerede veldig bra! Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Vel, dette så jo ut som dette var en litt gammel diskusjon, men jeg tenkte jeg ville kom med litt meninger og innspill.. For det første er jeg helt enig med de som poengterer at Longhorn er Alpha, og ikke ferdig. Det kan ikke sammenlignes med Beta-versjonene av XP, da Longhorn er i et langt tidligere stadie enn det Whistler var. Mange syns nok alle effektene, og de visuelle forbedringene i Longhorn er unødvendige, men de kan jo alltids skrus av, så det får jo være en smakssak. Det er jo bedre å ha muligheten, enn å ikke ha den. Og er ikke Longhorn nyskapende? Det er svært mange nyskapende forbedringer, spesielt i brukergrensesnitt og på programmerersiden. Det nye grensesnittet for programmering er tredelt på følgende måte: -Avalon- Dette er presentasjonssystemet, og antall nye funksjoner og muligheter er helt utrolig. Du kan lage og tweake grafikk på utrolig mange kule måter, og best av alt er at det er vektorbasert. Det nye brukergrensesnittet Aero, ligger oppå Avalon. -Indigo- Her har vi det nye kommunikasjonssystemet, som skal gjøre det langt lettere å implementere kommunikajon i et program, og det skal være langt sikrere enn det var før. Mange sier at disse forbedringene vil gjøre hverdagen lettere for svært mange i IT-bransjen. -WinFS- Dette er det mange tror er et nytt filsystem, men NTFS vil, som nevnt tidligere, fortsatt bli brukt. WinFS er derimot et lagringssystem på toppen av NTFS, som i hovedsag vil regjere over det du før pleide å legge i Mine Dokumenter (eller eventuelt andre steder.) Ved hjelp av metadata og databaser skal det å finne et dokument være en sinnsykt mye lettere og kjappere prosess enn før. F.eks. kan du finne en MSN-kontakt, og på sekunder finne alle dokumenter på din PC, den kontakten har redigert, alle bilder av kontakten, o.s.v. Ellers finner vi mange nyskapninger i Longhorn, som den nye Sidebar, The Longhorn Identity System, NGSCB, og uendelig mye mere. http://msdn.microsoft.com/longhorn/ http://www.longhornblogs.com http://www.gotdotnet.com/community/usersamples/ I mine øyne ser det ut som om Longhorn går en lys fremtid i møte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå