Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prosjekt: Altezza.. eller no


Anbefalte innlegg

Jepp det er sykt!

 

Kamerat av meg skulle importere en Oldsmobile fra USA etter noe han hadde arvet. Det ble et ****** (tenker ikke på avgiftene), det som var problemet var avgass kravene. En 1989 Oldsmobile klarer ikke dagens avgasskrav ...

 

Det er endel ting som skal klaffe for at ting skal ordne seg når det gjelder import. Men om man vil så er det ikke umulig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kamerat av meg skulle importere en Oldsmobile fra USA etter noe han hadde arvet. Det ble et ****** (tenker ikke på avgiftene), det som var problemet var avgass kravene. En 1989 Oldsmobile klarer ikke dagens avgasskrav ...

er bilen eldre enn 1995 skal den tilfredstille de kravene vi hadde i Norge ved produksjonsdatoen. Altså skal en 1989modell tilfredstille de krava vi hadde i 1989 her i Norge. Hadde derimot vært en 1996modell som skulle importeres i år måtte den ha tilferdstillt kravene i 2004 (ikke de vi hadde i 1996).

 

Btw så hadde så og si alle biler fra usa katalysator etter 1973, så det med avgasskravene var litt rart :dontgetit:

 

beklager offtopic

Lenke til kommentar
Her er en pris liste på Biler i japan

Her er Altezza lista

Disse prisene er jo hentet i fra en bilauksjonær og er start priser! Hva som er den reelle prisen til disse bilene og hva de blir solgt for er noe helt annet. :no:

 

Rimligste versjon av en ny Mitsubishi Lancer Evo VIII har en salgspris i Japan på 2,740,000 yen. Regner en dette om til norske kroner blir den ca 170,000 kr. I tillegg kommer statens avgifter på ca 270,000 kr (så lenge bilen er ny. Er bilen derimot 3 år gammel f.eks. så kan en trekke fra 100,000 i bruksfradrag :thumbup: ). Så langt har vi altså kommet opp i 440,000 kr. Da er ikke frakt og evtuell ombygning tatt med. Den Evolution VIII som vil bli solgt i Norge vil koste fra 570,000 kr. Om denne tilsvarer den rimligste i Japan eller om den tilsvarer en dyrere en det vet jeg ikke noe om, men jeg vil tro det er penger å tjene på import uansett, selv om det ikke er så mye som det kunne se ut til ut i fra prislisten som "Kebab GUD" presenterte. :cool:

Lenke til kommentar

Man må også bytte ut frontlyktene ettersom de som sitter orginalt i Altezza'en lyser litt mot venstre. Kravet her i landet er at de skal lyse litt mot høyre slik at vi ikke blender biler som kommer imot.

Kan ikke tenke meg at det skal bli no problem though. Kan bare kjøpe noen IS200/300 lykter og bytte dem ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...