bjaa Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jepp det er sykt! Kamerat av meg skulle importere en Oldsmobile fra USA etter noe han hadde arvet. Det ble et ****** (tenker ikke på avgiftene), det som var problemet var avgass kravene. En 1989 Oldsmobile klarer ikke dagens avgasskrav ... Det er endel ting som skal klaffe for at ting skal ordne seg når det gjelder import. Men om man vil så er det ikke umulig Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Regner med det tekniske går relativt greit, men det kan fort bli dyrt. Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Kamerat av meg skulle importere en Oldsmobile fra USA etter noe han hadde arvet. Det ble et ****** (tenker ikke på avgiftene), det som var problemet var avgass kravene. En 1989 Oldsmobile klarer ikke dagens avgasskrav ... er bilen eldre enn 1995 skal den tilfredstille de kravene vi hadde i Norge ved produksjonsdatoen. Altså skal en 1989modell tilfredstille de krava vi hadde i 1989 her i Norge. Hadde derimot vært en 1996modell som skulle importeres i år måtte den ha tilferdstillt kravene i 2004 (ikke de vi hadde i 1996). Btw så hadde så og si alle biler fra usa katalysator etter 1973, så det med avgasskravene var litt rart beklager offtopic Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 OT: Så du skulker 3-KJ for å henge her?? Lenke til kommentar
tv_giske Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Her er en pris liste på Biler i japanHer er Altezza lista Disse prisene er jo hentet i fra en bilauksjonær og er start priser! Hva som er den reelle prisen til disse bilene og hva de blir solgt for er noe helt annet. Rimligste versjon av en ny Mitsubishi Lancer Evo VIII har en salgspris i Japan på 2,740,000 yen. Regner en dette om til norske kroner blir den ca 170,000 kr. I tillegg kommer statens avgifter på ca 270,000 kr (så lenge bilen er ny. Er bilen derimot 3 år gammel f.eks. så kan en trekke fra 100,000 i bruksfradrag ). Så langt har vi altså kommet opp i 440,000 kr. Da er ikke frakt og evtuell ombygning tatt med. Den Evolution VIII som vil bli solgt i Norge vil koste fra 570,000 kr. Om denne tilsvarer den rimligste i Japan eller om den tilsvarer en dyrere en det vet jeg ikke noe om, men jeg vil tro det er penger å tjene på import uansett, selv om det ikke er så mye som det kunne se ut til ut i fra prislisten som "Kebab GUD" presenterte. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Har vi ikke kommet opp i 340000? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 det er bare et aksjons firma .. men etter hva jeg har lest andre steder selges de skjeldent for mer enn noen få tusen Yen over startprisen ... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Man må også bytte ut frontlyktene ettersom de som sitter orginalt i Altezza'en lyser litt mot venstre. Kravet her i landet er at de skal lyse litt mot høyre slik at vi ikke blender biler som kommer imot. Kan ikke tenke meg at det skal bli no problem though. Kan bare kjøpe noen IS200/300 lykter og bytte dem ut. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 det er det som er så digg med de bilene derfor de ruler mer enn eks ... skyline det er slikt som ikke koster mye .. pga morra mi kjenner godt han som er daglig leder hos toyota i porsgrunn Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hva blir det til? Er du kommet noe lengere med prosjektet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå