Gå til innhold

37,5t+ overtidsbetaling?

kag

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter her å regner og lurte på om det var noen her som viste om overtidsbetaling bare gjelder en overskridelse av 37,5t mandag til fredag. Eller om at det er mandag til søndag, sånn at all jobbing i helgene blir som overtidsbetaling å regne, hvis man har lagt inn 37,t mandag til fredag.

Litt simplere satt, er all utbetaling overtidsbetaling hvis du overskrider 37,5t i løpet av en syv dagers periode? (les; mandag til søndag)

Noen som vet med sikkerhet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Jeg har regnet litt til og fant ut av det. Poenget er at jeg har muligheten til å jobbe en time ekstra hver dag (sånn at jeg jobber ni timer daglig) og lurte egentlig bare om det var som overtid å regne når jeg da ender opp med fem timer ekstra hver arbeidsuke (fem + trettisyv og en halv).

Jeg vet at man får overtidsbetaling hvis man jobber mer enn ni timer en dag, men det er det ikke rom for der jeg jobber. :)

Lenke til kommentar

Litt avhengig av arbeidsgiver ville eg vore forsiktig med å takke ja til en sånn avtale...

Veit om folk som har blitt lurt og ikkje fått litt overtidsbetalt fordi dei takka ja til det. Då var det sånn at får å få overtidsbetaling, så måtte du nesten bli tvinga til å gjere det, og at ingen andre kunne gjere jobben. Viss en derimot gikk med på det frivillig så fikk en ingenting...så sjekk det først..

Kan jo bli en del høvdinger i det lange løp i forskjell :roll:

Lenke til kommentar
Jeg får bonus hvis jeg jobber over 54 timer i mnd..

Så +21kr etter kl 2000 mandag til fredag

+42 kr etter 1800 lørdag

og +84 på helligdager osv

Jeg tjener da 99.69 i timen, og jobber i dagligvarebutikk

Det du får etter kl 2000 på man - fre er vel kveld/natt tillegg og 42kr på lørdager etter 1800 er vel helgetillegg og 84 kr i helligdags tillegg

Med en grunnlønn på 99kr timen er det innenfor valig tarif

Takker for svar. Jeg har regnet litt til og fant ut av det. Poenget er at jeg har muligheten til å jobbe en time ekstra hver dag (sånn at jeg jobber ni timer daglig) og lurte egentlig bare om det var som overtid å regne når jeg da ender opp med fem timer ekstra hver arbeidsuke (fem + trettisyv og en halv).

Jeg vet at man får overtidsbetaling hvis man jobber mer enn ni timer en dag, men det er det ikke rom for der jeg jobber. 

Da er det vanlig at de 5 timene blir overtid 50%

Eks (150/2)+150=225 kr/t

qoute Whiteshit

Kan jo bli en del høvdinger i det lange løp i forskjell 

hvis jeg hadde valgt det så hadde jeg i desember gått glipp av 10K i overtid, ikke å anbefale disse avtalene... med mindre en har lyst på avspasering og fri istede for penger :scared: . Desutten er det ulovlig å inngå egene avtaler hvis man er organisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...