Never Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Siden min bedre halvdel nu har slått kloa i mitt serveremne xp 1800 sak... Vurderer jeg å oppgradere hennes gamle til divx/mp3 spiller og filserver.... til divx er denne knapp men med et radeon7000 pci skjermkort regner(ligger på mine knær og ber om at) jeg med at den klarer dette.(såvidt) håper jeg rett? treskverket er en toshiba equium 3100m med celeron 566cpu 192mb ram og 10 gig HD (har lest alt om den på produsentens hjemme side) problemet er som følger... hvor store HDer kan jeg bruke i denne? direkte på HK og eventuelt med idekort.... ønsket er 2 x160 gig eventuelt 2x 200gig... er Intel810 chipsett på denne maskinen (har prøvd goggle) jada den er treg men herlig stille... til eventuele moderatører som som vil lese denne vil jeg bare si fant ikke bedre tråd å poste i enn denne, hadde vært kjekt med egen opgradringstråd... og beklager eventuel feilposting Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) 2x Seagate Barracuda 7200.7 200GB holder en stund. Ville også ha kjøpt mer RAM, selv om prisene på SDRAM er litt dyre. 512 MB er et minimum, uansett bruk. 2x Crucial SDRAM PC133 256MB CL2 skal nok få litt fart på den gamle maskinen. Kjøp også Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR. Yter mer og har bedre kvalitet enn Radeon 7000. Endret 12. mars 2004 av Diverse Lenke til kommentar
Never Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) men KLARE hk så store disker? ( eller går grensa på ca 40 gig?) usb2.0 kort + usbdisker blir vel såpassdyrt at det lønner seg med et ny pc anyway agp port er det ikke på dette hk.. derfor jeg må ha pci skjermkort... Endret 12. mars 2004 av Nake Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) men KLARE hk så store disker? ( eller går grensa på ca 40 gig?) usb2.0 kort + usbdisker blir vel såpassdyrt at det lønner seg med et ny pc anyway agp port er det ikke på dette hk.. derfor jeg må ha pci skjermkort... nei det går nok ikke, grensa går vel ved 66,7 gb elns. Uansett ville nok den cpuen fått et hardt liv med så mye disk. det er ikke noe begrensning på IDE-kontrolerne (du får værtfall ikke noe problemer med det i dag) Endret 12. mars 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå