larsdrev Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Heisann håper det er noen der ute som kan svare meg på om (evt. hvilke(t)) det finnes hovedkort som leveres med flere enn 2 stk IDE-porter ? mvh Lars Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg har et Gigabyte GA-7VAXP, det er det 4 ide kanaler på. Har fortiden koblet til 5 harddisker og cd-rw og dvd. Det funker veldig bra for meg. Finnes nyere modeler av det jeg har, mener å huske at databutikken.com har gigabyte hovedkort. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 De HKene som har raid har ofte 2 kontrollere en vanlig og en raid. 2 kontrollere med 2 porter og opptil 4 enheter hver.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Er usikker på om det finnes kort med det du spør om, men det finnes ihvertfall kort med s-ata og p-ata om hverandre, og mange av disse kan du kjøre en drøss med disker på. S-ata disker er jo blitt såpass rimelige at det er få kroner i forskjell på en p-ata og s-ata disk med samme kapasitet. Ellers kan du jo bruke ekstra pci ide-kontrollere, disse er ikke så veldig kostbare. Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Gigabyte hovedkort med 4 ide kanaler Dette kortet selges hos databutikken.com Jeg kan velge om 2 "ekstra" kanalene skal være raid eller vanlig ata på mitt, samme på dette virker det som. Edit: link Endret 12. mars 2004 av theyoytoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå