@b Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Når filene er ferdig kopiert i DOS, og maskinen har restartet for å fortsette installasjonen, får jeg melding om at det ikke finnes operativsystem på disken. Hva er feil? Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Mulig du sitter på en Upgrad-verson, og ikke en full install. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Mulig du sitter på en Upgrad-verson, og ikke en full install. Uprade versjonene er nesten helt identisk til andre installasjoner. Eneste forskjellen er at du må sette inn en annen Windows cd for å bekrefte at du har kjøpt en tidligere versjon. Jeg er ikke sikker på hva som er galt med installasjonen, men hva gjorde du da du installerte? Og prøver maskinen å kontakte harddisken når den starter opp? Får du opp et oppstartsvalg? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Når filene er ferdig kopiert i DOS, og maskinen har restartet for å fortsette installasjonen, får jeg melding om at det ikke finnes operativsystem på disken. Hva mener du med kopiert i DOS? Windows XP installeres da ikke ved hjelp av DOS. Eller starter du installasjonen med en boot-diskett? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 kansje det er en recovery cd til dell? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Har du sjekket hvilken disk maskinen først skal lete etter OS på ? Altså boot rekkefølge ? Lenke til kommentar
@b Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg booter fra Win98SE installasjons-cd, kjører i386/winnt.exe fra WinXP installasjons-cd (full). Da starter kopiering av filer til hardisken (med blå skjerm). Når det er ferdig, skal maskina restartes, og installasjonen skal fortsette. Når den restartes, får jeg melding om at den ikke finner OS. Jeg har denne boot-rekkefølgen på maskinen: Diskett CD-ROM Hardisk Jeg har installert XP på den samme maskina før. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hvorfor booter du ikke direkte opp på Windows XP platen? Mulig det ikke spiller noen rolle i ditt tilfelle, men bare lurer... Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg booter fra Win98SE installasjons-cd, kjører i386/winnt.exe fra WinXP installasjons-cd (full). Da starter kopiering av filer til hardisken (med blå skjerm). Når det er ferdig, skal maskina restartes, og installasjonen skal fortsette. Når den restartes, får jeg melding om at den ikke finner OS. Jeg har denne boot-rekkefølgen på maskinen: Diskett CD-ROM Hardisk Jeg har installert XP på den samme maskina før. Og du har tatt ut cd evt. floppy? Hvis ikke vil den bare boote fra en av de nevnte. Mvh Meg. Lenke til kommentar
@b Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg booter fra Win98SE installasjons-cd, kjører i386/winnt.exe fra WinXP installasjons-cd (full). Da starter kopiering av filer til hardisken (med blå skjerm). Når det er ferdig, skal maskina restartes, og installasjonen skal fortsette. Når den restartes, får jeg melding om at den ikke finner OS. Jeg har denne boot-rekkefølgen på maskinen: Diskett CD-ROM Hardisk Jeg har installert XP på den samme maskina før. Og du har tatt ut cd evt. floppy? Hvis ikke vil den bare boote fra en av de nevnte. Mvh Meg. Ja, jeg har tatt ut floppy. Har prøvd med og uten WinXP cd i, uten forskjell. Jeg har klart å installere XP før, på samme måte. Er det andre løsninger? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Du kan bruke boot-disketter til Windows XP - mye mye bedre! Her er to linker: For WinXP Pro norsk For WinXP Home norsk Hvis du bruker engelsk OS så velger du bare engelsk på siden før du laster ned. Best of luck! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå