Gå til innhold

Små plastkuler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er for å hindre kondens og er ikke meningen at de skal tas ut av posen siden de er giftige!

BTW: Det er ikke plast...

silisiumkuler eller noe heter det og skal kastes ja, du dauer absolutt ikke av å ta på dem

Silisium er det garantert ikke! Silisium er en halvleder som er meget edel... Med andre ord er den dyr, og følger så absolutt ikke med i et kabinett. Silisium brukes blandt annet i produksjon av prosessorer.

Lenke til kommentar
jeg prøvde å legge noen sånne kuler på tunga (ikke spørr koffor)

da "sitter" de fast, litt morsomt :p

hihi, samme her!

men da var man jo ikke klar over at de var giftige ;)

hva er det denne giften gjør?

De gjør at du skromper inn å dør :p , men det blir ikke før om en 60-70år så :p

Vet ikke hva de gjør, men du får sikkert bare litt vondt i magen av det i verste fall...

Lenke til kommentar
Silisium er det garantert ikke! Silisium er en halvleder som er meget edel... Med andre ord er den dyr, og følger så absolutt ikke med i et kabinett. Silisium brukes blandt annet i produksjon av prosessorer.

Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tror ikke silisium i seg selv er noe særlig dyrt i det hele tatt. Grunnen til at prosessorer osv er så dyre er nok fordi folka som lager dem har en helsikes jobb med å forme og dope silisiumen om til bittebittesmå transistorer. Silisium i seg selv (aka kisel) fins det tonnevis av i naturen i mer eller mindre rene former, og det er forholdsvis enkelt å fremstille kjemisk.

Og det er ihvertfall IKKE edelt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...