Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mIRC stjeling av nicks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt irriterende når andre "stjeler" nicket ditt, men som tidligere ble nevnt, så kommer det med orginalitet inn i bildet. Jeg bruker vanligvis nicket "Dragon" når jeg er på IRC, og hvis jeg skulle blitt sint fordi det allerede er i bruk, forteller vel det mye om meg da dette er et svært vanlig navn å bruke.

Avhengig av hvilket IRC nettverk du er på, kan du selvsagt registrere navnet ditt hvis nettverket har tjenester for dette (såvidt jeg vet har alle de største det). Newnet for eksempel har en bot som heter Nickserv som passer på registrerte navn. Prøver noen å bruke det uten din tillatelse, så blir de sparka ut. Enklest er selvsagt å finne på noe helt orginalt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-24 16:53, B|Real skrev:

Quote:

Xell skrev (2002-03-24 09:06):

det er enkelt å lage "unike" nick på irc ved å bruke _, ^ eller ~ før eller etter nicket

Men til gjengjeld så ser det gay ut.

EY!!!!... Jeg ække gay! Okay?!? :grin:

Lenke til kommentar

Ser du kaller det for "mIRC",

bare påpeke at dette er et program. Det du sikter til kaller man heller for IRC.

Finnes mange andre irc klienter for å koble seg til IRC enn mIRC. F.eks. BitchX, osv.

En ting til, ekke sikkert det er andre som stjeler nicket DITT. Kan være du som stjeler ANDRE sitt ? Der har du problemstillingen, og konflikten er i gang. Bruk _~^`´-/

;>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...